به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گرمای بیش از حد موتور، زدن جوش کاذب در رادیاتور، وجود آب در سرپیستونها، مخلوط شدن آب و روغن، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ خواهد بود و همچنین کم شدن قدرت و کشش موتور از دیگر اعلام سوختن واشر سرسیلندر هستند.
بیشتربخوانید: کاهش مداوم و آشکار روغن موتور خودرو نشانه چیست؟
۱. آب رادیاتور کم باشد.
۲. مجراهای عبور آب در موتور مسدود شود.
۳. خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.
۴. نقص فنی در ترموستات.
۵. نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.
۶. پیچ خوردگی شلنگهای ورودی و خروجی رادیاتور.
۷. رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.
همه اینها می تواند باعث سوختن واشر سرسیلندر شوند.
توجه: سوختن واشر سرسیلندر در یک لحظه و یک دقیقه اتفاق نمیافتد بلکه اول آب رادیاتور داغ میشود و حرارت افزایش پیدا میکند و چند دقیقه بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز تازه صدمه دیدن واشر شروع میشود.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/