ترامپ در مراسم تشکیل نیروی فضایی آمریکا به ایراد سخنرانی پرداخت.

آغاز فعالیت رسمی نیروی فضایی آمریکا با سخنرانی ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیونی‌ای پی تی ان لایو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مراسم تشکیل نیروی فضایی آمریکا گفت: با توجه به اینکه تمام منابع دولت فدرال معطوف به طوفان است، تصمیم گرفتم که مایک پنس، معاون رئیس جمهور را این هفته به جای خود به لهستان بفرستم. برای من خیلی مهم است که اینجا باشم. به نظر می‌رسد که طوفان واقعاً می‌تواند بسیار بزرگ باشد و مایک به جای من به آنجا خواهد رفت. من به تازگی با رئیس جمهور لهستان صحبت کرده ام و گرمترین سلام‌های مردم آمریکا را به او رساندم.

وی افزود: ما در اینجا جمع شده ایم تا فرماندهی فضایی آمریکا را تأسیس کنیم. این یک کار بزرگ است به عنوان جدیدترین فرماندهی رزمی از منافع حیاتی آمریکا در فضا که یک بعد جنگی جدید است. ما به طور خاص از ژنرال جی ریموند رهبر جدید (SPACECOM) استقبال می‌کنیم، او مرد بسیار محترمی در ارتش است. من می‌دانم که او می‌خواهد یک کار خارق العاده انجام دهد. هر یک از فرماندهی‌های رزمی ارتش آمریکا مسئولیت پذیری هستند، از سنتکام (CENTCOM)، که بر مأموریت ما در خاورمیانه (غرب آسیا) نظارت دارد، تا جدیدترین آن سایبر کام (CYBERCOM)، که ما سال گذشته تأسیس کردیم تا از آمریکایی‌ها در برابر پیشرفته‌ترین تهدید‌های سایبری محافظت کنیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تصریح کرد: در صورت نیاز به این نهادها، آن‌ها می‌توانند تهدید‌های بسیار شدید و قدرتمند برای دشمنانمان ایجاد کنند. خطرات برای کشور ما دائماً افزایش می‌یابد، و ما نیز باید چنین با آن‌ها مقابله کنیم. اکنون، کسانی که مایل به آسیب رساندن به آمریکا هستند به دنبال این هستند که ما را در زمینه فضا به چالش بکشند. این یک بازی کاملا متفاوت خواهد بود. دشمنان ما در حال تسلیح مدار‌های زمین با فناوری جدید و ضد ماهواره‌های آمریکایی هستند. این ماهواره‌ها هم برای عملیات میدان نبرد و هم برای شیوه زندگی ما در خانه بسیار مهم هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: آزادی ما برای کار در فضا نیز برای کشف و از بین بردن هرگونه موشک پرتاب شده ضد آمریکا ضروری است؛ بنابراین، درست همانطور که ما زمین، هوا، دریا و فضای سایبری را به عنوان حوزه‌های جنگی حیاتی شناخته ایم، اکنون با فضا به عنوان یک منطقه مستقل تحت نظارت یک فرماندهی جدید متحد جغرافیایی رفتار خواهیم کرد.

ترامپ در پایان افزود: از زمان ورود به دولت، از زمان انتخابات سال ۲۰۱۶ و از ۲۰ ژانویه سال ۲۰۱۷، ما در رابطه با ارتش کار‌هایی را انجام داده ایم که کمتر کسی فکر می‌کرد ممکن است. تخصیص بودجه ۷۰۰ میلیارد دلاری، ۷۱۶ میلیارد دلاری و اکنون ۷۳۸ میلیارد دلاری از جمله این اقدامات است. هیچ کس فکر نمی‌کرد که این امکان پذیر باشد، اما ما آن‌ها را به وسیله جمهوری خواهان و دموکرات‌ها مورد تأیید قرار داده ایم و این پول اکنون در حال ساخت پیشرفته‌ترین تجهیزات ممکن بر روی کره زمین است، تجهیزاتی که حتی دو سال پیش هیچ کس حتی نمی‌توانست آن را تصور کند. این موضوع بسیار ضروری است و امیدوارم هرگز مجبور نباشیم از قدرت خود استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار