دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جشنواره کارتون انسان و حشرات را در سطح ملی برگزار می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای معرفی جایگاه و نقش حشرات در زندگی بشر و آشنایی عمومی با تاثیرات این موجودات بر سلامت و بیماری در جوامع انسانی، این دانشگاه تصمیم به برگزاری «جشنواره ملی کارتون انسان و حشرات» کرده است.

کوروش عزیزی ادامه داد: حشرات و بندپایان که از کهن‌ترین موجودات روی کره زمین هستند، می‌توانند عامل انتقال بیماری‌های فراوانی همچون طاعون، سالک و مالاریا بوده و گروهی دیگر از آن‌ها نیز با تهاجم به مواد غذایی، موجب مسمومیت و همچنین خسارات اقتصادی فراوانی می‌شوند.

استاد تمام رشته حشره شناسی پزشکی دانشگاه، افزود: آموزش، به عنوان محور فعالیت‌های پیشگیرانه از معضلات بهداشتی قرار داشته و یکی از بهترین روش‌های آموزش، به کارگیری تکنیک‌ها و جنبه‌های مختلف هنری، برای انتقال مفاهیم بهداشتی است.

عزیزی با بیان اینکه یک اثر هنری مانند کارتون می‌تواند تأثیر گذاری بسیار خوب و ماندگاری بر مخاطب داشته باشد، اضافه کرد: بر آن شدیم تا انتقال پیام‌ها و مفاهیم بهداشتی و درمانی را در حوزه حشرات و رابطه آن‌ها با انسان و حشره شناسی پزشکی تحت پوشش بخش ویژه‌ای در دومین کنگره بین المللی «بیماری‌های منتقله از سوی ناقلان و تغییرات آب و هوایی» و چهارمین کنگره ملی «حشره شناسی پزشکی ایران» بگنجانیم.

او با اعلام کرد: در چهارمین کنگره ملی حشره شناسی پزشکی کشور که در روز‌های ۲۲ تا ۲۴ آبان سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود، برای نخستین بار شاهد برگزاری بخش مسابقه این جشنواره علمی و هنری هستیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با اشاره به این موضوع که جشنواره ملی «کارتون انسان و حشرات» در دو بخش جداگانه حرفه‌ای و دانشجویی برگزار می‌شود، توضیح داد: موضوع‌های این جشنواره هنری پیرامون موضوعاتی با عنوان‌های حشره، پشه، حشره کش، انسان و حشره، حشره و بیماری، حشره و علم و بخش‌های آزاد دیگر نیز می‌شود.

عزیزی با اشاره به اینکه در این جشنواره، هر فرد مجاز به ارسال حداکثر، پنج اثر است، یادآور شد: برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات این آثار می‌توان به پایگاه الکترونیک کنگره ملی حشره شناسی پزشکی به نشانی http://issme.sums.ac.ir مراجعه کرد.

دبیر علمی چهارمین کنگره ملی حشره شناسی، حداکثر زمان ارسال این آثار را تا روز یکشنبه دهم مهر سال جاری اعلام کرد.
انتهای پیام/م

برگزاری جشنواره ملی کارتون انسان و حشرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار