نیرو‌های منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و نیرو‌های وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات در ناحیه نصاب در شبوه یمن با یکدیگر درگیر شدند.

درگیری بین مزدوران سعودی و اماراتی در شبوه یمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی العالم به نقل از خبرنگار خود از وقوع درگیری بین نیرو‌های منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و نیرو‌های وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات در ناحیه نصاب در شبوه یمن خبر داد.

عدن، پایتخت یمن جنوبی قدیم و یكی از مهم‌ترین و زیباترین بنادر این كشور، این روزها دستخوش نزاع و جدال‌های دو متحد متجاوز یعنی عربستان سعودی و امارات شده است.

این دو كه روزگاری ادعای تلاش برای احیای دولت قانونی در یمن را داشتند و با شروع جنگی خانمان سوز بیشترین خسارت را به این كشور مظلوم و فقیر رساندند این روزها مانند دو گرگ خونخوار بر سر تقسیم قدرتی مجهول با هم به جنگی شنیع برخاسته‌اند.

جنگی از نوع دیگر كه علاوه بر كشته شدن ده ها نفر و ویرانی بخش دیگری از یمن خطر تجزیه این كشور را تقویت می‌كند. منازعات عدن به خوبی ماهیت واقعی متحدان ظاهری و ساختگی و طمع‌ورزی‌های گسترده آنها را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار