استاندار لرستان گفت: دستگاه‌ها قبل از اینکه سازمان استاندارد تاکید و یا اجباری بر رعایت این اصل مهم داشته باشد موظف به استانداردسازی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، استاندار لرستان گفت: دستگاه‌ها قبل از اینکه سازمان استاندارد تاکید و یا اجباری بر رعایت این اصل مهم داشته باشد موظف به استانداردسازی هستند.
سید موسی خادمی اظهار کرد: در اهمیت و ضرورت استاندارد و اینکه در جوامع مدرن امروزی یک اصل مهم است که باید رعایت شود، شکی نیست.

او افزود: این موضوع تا حدی که نیاز است باید در همه امور رعایت شود، اما در اجرای آن مشکلاتی وجود دارد.

خادمی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا فرآیند‌ها و روش‌های کار به‌گونه‌ای تنظیم شود که هیچ انسان و شهروندی با توجه به اعتمادی که به دولت دارد کالای غیراستانداردی دریافت نکند.

او ادامه داد: با گستردگی و تخصصی شدن جوامع، مردم با توجه به این اعتماد نباید احساس کنند که نسبت به نیاز‌های خود اظهارنظر کنند.

خادمی با بیان اینکه این یک بحث بدیهی است که ما باید از استاندارد سازی حمایت کنیم تا تقویت شود، یادآورشد: مصوبات این جلسه باید توسط دستگاه‌ها با همت جدی پیگیری و اجرایی شود.

استاندار لرستان از رییس سازمان ملی استاندارد کشور تقاضا کرد که در رابطه با بحث‌های بودجه‌ای به ویژه ردیف‌های متمرکز ملی که وجود داشته و تاکید جدی نسبت به آن دارند، به استان کمک کنند. همانطور که استان علی‌رغم محدودیت‌های که در منابع وجود دارد به سازمان استاندارد کمک کرده است.

او گفت: دستگاه‌ها قبل از اینکه سازمان استاندارد تاکید و یا اجباری بر رعایت این اصل مهم داشته باشد موظف به استانداردسازی هستند.

خادمی بیان کرد: اگر در یکی از مجتمع‌های تفریحی و... برای شهروندان مشکلی به وجود بیاید و صدمه ببینند متولیان آن زیر سئوال هستند، چراکه استاندارد توصیه و تذکرات لازم را داده است، بنابراین علاوه بر وظیفه اخلاقی و شرعی قانونی نیز موظف به انجام این کار هستیم.

او با تاکید بر فرهنگ سازی و آشنایی مردم با استاندارد و حقوق خود نسبت به خرید کالای استاندارد، گفت: از هر دو جنبه هم ما به‌عنوان متولیان دستگاه‌های حاکمیتی این موضوع را باید رعایت کنیم و از طریق نظارت مردم، رسانه‌ها و افکار عمومی با فشار بر دستگاه‌ها موضوع را پیگیری کنند تا حق اولیه مردم ضایع نشود.


انتهای پیام/ب

دستگاه‌های اجرایی موظف به استانداردسازی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.