در پنجمین روز از هفته دولت، طی آیینی با حضور معاون سیاسی استانداری لرستان، فاز سوم ایستگاه پمپاژ فیض آباد با ظرفیت ۶۸۰ هکتار به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، در پنجمین روز از هفته دولت، طی آیینی با حضور معاون سیاسی استانداری لرستان، فاز سوم ایستگاه پمپاژ فیض آباد با ظرفیت ۶۸۰ هکتار به بهره برداری رسید.

 فرماندار سلسله در آیین بهره برداری از این طرح اظهار داشت: علیرغم محدودیت‌ها در حوزه منابع درآمدی و برخی ناهماهنگی‌های داخلی، دولت هدف و مسئولیت خود را رسیدگی به مناطق روستایی و عشایری در کنار مناطق شهری تعریف کرده و در مناسبت‌های مختلفی، چون هفته دولت و دهه مبارک فجر شاهد موفقیت‌های پی در پی دولت در عرصه خدمت رسانی به مردم هستیم.

شریف خسروی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در ایستگاه پمپاژ فیض آباد و قدردانی از اقدامات انجام شده پیشین، افزود: افتتاح فاز سوم این ایستگاه برگ سبز تقدیمی دولت به کشاورزان محروم و دیم کار منطقه است.

وی بیان کرد: با بهره مندی از این ایستگاه و سیستم آبیاری نوین بیش از ده‌ها درصد ارزش افزوده خواهیم داشت به گونه‌ای که در کشت سال جاری به ازای هر هکتار کشت سیب زمینی، ۵۰ تا ۷۰ تن برداشت خواهیم داشت که ظرفیت بسیار خوبی است.

فرماندار سلسله با گلایه از شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: آب منطقه‌ای و سایر مدیران مرتبط باید تلاش کنند که از این ظرفیت ایجاد شده رانتی برای افراد خاص ایجاد نشود، در حالی که هر هکتاری ۵۰ تا ۷۰ تن تولید سیب زمینی دارد کشاورز باید درصد بسیار ناچیزی نصیبش شود، باید تلاش کنیم که منفعت آن نصیب کشاورزان منطقه شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه سلسله یکی از شهرستان‌های با پتانسیل از لحاظ منابع آبی و کشاورزی در استان است، اظهار داشت:سلسله یکی از شهرستان‌های تولیدکننده آب است و بخش عمده‌ای از آب بخش‌های جنوبی استان که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد از این شهرستان تولید می‌شود.

رضا میرزایی با اشاره به اینکه عملیات احداث ایستگاه پمپاژ فیض آباد در سال ۸۳ با هدف تامین آب ۲ هزار و ۸۶۰ هکتار از اراضی منطقه آغاز شد، ادامه داد: فاز نخست و دوم این طرح در سال‌های گذشته با هدف تأمین آب یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی منطقه به بهره‌برداری رسیده است و فاز سوم نیز با تلاش‌های پیمانکار بومی ظرف سه ماه در مساحت ۶۸۰ هکتار به بهره برداری رسیده و این موفقیت بزرگی برای سلسله است.

وی با بیان اینکه این ایستگاه بزرگ‌ترین ایستگاه پمپاژ و جزو ۸ طرح کلیدی استان است، اضافه کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از این طرح تا به امروز به بهره‌برداری رسیده و تلاش داریم ظرفیت توسعه آن را تا ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار برسانیم.

میرزایی افزود: این طرح با همکاری و مشارکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی ایجاد شده است و امسال ۸۳۰ میلیون تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شده که ناچیز است.

نماینده سلسله و دلفان افزود: باید کمبودی که به این شهرستان‌ها در حوزه تخصیص آب شده جبران شود.

علی رستمیان با اشاره به اینکه سالانه ۱۲ تا ۱۷ میلیارد متر مکعب آب از استان خارج می‌شود، بیان کرد: با اینکه جزو سرشاخه‌های اصلی تامین آب استان هستیم، اما کمترین حق را از این آب در استان داریم.

وی با اشاره به ایستگاه پمپاژ فیض آباد، گفت: در ادامه فاز سوم این ایستگاه باید تلاش کنیم که ادامه این طرح تا دیوار‌های شهر فیروزآباد کشیده شود و این شهر محروم نیز به حق خود در حوزه آب برسد.

انتهای پیام/ر

بهره برداری از فاز سوم ایستگاه پمپاژ فیض آباد 

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.