این گزارش به کشفیات عجیب حین گودبرداری در اطراف حرم امام‌حسین (ع) پرداخته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  «نیزه و شمشیر‌های نبرد عاشورا بین امام حسین (ع) و لشکریان یزید پیدا شده است.» احتمالا شما هم در چند سال اخیر با متن‌ها و تیتر‌هایی شبیه به این مواجه شده‌اید. متن‌هایی که بعضا روی تصاویری هم مونتاژ شده و مدعی بودند که تصاویر ابزار‌های جنگی است که سال‌ها قبل در نبرد کربلا اتفاق افتاده است. 

جزئیات کمتر شنیده شده از کشفیات حین گودبرداری در اطراف حرم امام‌حسین (ع) / ۸ متر تا زمین واقعی کربلا!

اگر توفیق شده و به کربلا رفته باشید احتمالا منطقه خیمه‌گاه را دیده‌اید. منطقه‌ای در ضلع جنوب‌غربی حرم امام حسین (ع) که در زمان نبرد عاشورا، خیمه حضرت زینب (س) و دیگر اعضای خانواده امام (ع) در آن نقطه بنا شده بود. با فاصله چند صد متر هم حرم و ضریح امام حسین (ع) و بعضی یاران ایشان مثل حبیب‌ابن‌مظاهر و حضرت علی اکبر (ع) قرار دارد. بخشی که ضریح سیدالشهدا (ع) قرار گرفته همان گودال قتلگاه است. قضیه از این قرار است که از چند سال قبل، مقرر می‌شود تا در منطقه خیمه‌گاه صحن جدیدی ایجاد شود؛ صحنی که به نام حضرت زینب (س) نامگذاری شده بود.


بیشتر بخوانید: آنچه در روز هفتم محرم بر «امام حسین (ع)» گذشت


شبستانی در زیرِ زمین
مسؤولان عراقی به دلیل بافت فشرده آن منطقه و گران بودن زمین به مهندسان فنی و مشاور پیشنهاد می‌دهند که بخش مهمی از صحن در زیر زمین ساخته شود. پیشنهادی که در نهایت مقبول می‌افتد و مقرر می‌شود شبستان اصلی صحن، زیر زمین باشد و روی سطح زمین هم صحن روباز و بدون سقف ساخته شود. چیزی که مشابه آن را در صحن جامع رضوی در مشهد و صحن مسجدالنبی (ص) در مدینه دیده‌اید. برای شروع کار باید این منطقه را خاکبرداری کرد. منطقه‌ای که ۲۱ مهر ۵۹ شمسی (برابر با عاشورای سال ۶۱ قمری) شاهد درگیری بین سپاه سیدالشهدا (ع) و لشکر یزید بوده حالا بعد از حدود ۱۳۳۵ سال بعد باید خاکبرداری شود. حتی تصورش هم می‌تواند مو بر اندام هر کسی سیخ کند. بعد از همین خاکبرداری بود که شایعات پیدا شدن لوازم و اشیایی از نبرد عاشورای سال ۶۱ هجری مثل بمب ترکید، اما واقعیت ماجرا چه بود؟

بعد از پذیرفته شدن پیشنهاد طرف عراقی مبنی بر احداث شبستان زیر زمین منطقه بین خیمه‎‌گاه و قتلگاه (محل فعلی ضریح سیدالشهدا) مطالعات مقدماتی علمی و مهندسی شروع می‌شود. مسؤولان عراقی پیشنهاد اولیه خاکبرداری تا عمق ۲۸ متری زمین را مطرح می‌کنند. با این حال مطالعات مهندسی و زمین‌شناسی طرف ایرانی نشان می‌دهد که به دلایل متعدد علمی، نمی‌توان بیش از ۱۴ متر پایین‌تر رفت و اینگونه است که خاکبرداری آغاز می‌شود. تیم مهندسی آغاز به‌کار می‌کند و بیل مکانیکی‌ها و مهندسان طرح در منطقه مورد نظر مستقر می‌شوند.

رسیدن به زمین محل درگیری
در هر منطقه‌ای از کره زمین، لایه‌های متعددی از خاک و گل و فرسایش و رسوب وجود دارند که طی سال‌ها روی یکدیگر انباشته شده‌اند. محل مورد نظر هم از این قاعده مستثنا نیست. هشت متر اولیه‌ای که خاک‌برداری می‌شود، لایه‌ها و رسوب‌هایی بوده که طی سال‌ها بعد از حادثه عاشورا روی سطح زمین قرار گرفته‌اند. این به آن معناست که سطح واقعی زمینی که روی آن نبرد عاشورا اتفاق افتاده در ارتفاع ۸- است. به عبارت دیگر، تیم مهندسی بعد از هشت متر گود‌برداری و خاک‌برداری به منطقه‌ای می‌رسد که همان زمینی بوده که در روز عاشورای سال ۶۱ هجری (قمری) محل نبرد و درگیری طرفین قرار گرفته.

بیش از ۸ متر ممنوع
سطح واقعی قبر‌ها و مزار شهدای کربلا هم در همین عمق است. دقیقا به همین دلیل بود که بعد‌ها وقتی موضوع افزایش ارتفاع گنبد سیدالشهدا (ع) پیش آمد و نیاز به تقویت و مقاوم‌سازی ستون‌‎های اطراف مضجع شریف امام حسین (ع) بود، خط قرمز خاک‌برداری در اطراف مزار امام (ع) هم هشت متر تعیین شد و تیم مهندسی اجازه نداشت از این عمق پایین‎تر برود. پایین‌تر از این عمق، مزار شهدا کربلا بود که پیکر‌های شریف آن‌ها در دل زمین به ودیعه گذاشته شده است.

فسفات‌های واقعیت

شایعات مبنی بر پیدا شدن اشیا و لوازمی از نبرد عاشورا هم در این عمق مطرح شده است. نکته مهم آن‌که تیم مهندسی و خاک‌برداری در این مرحله، اشیا و لوازم فلزی نیافته‌اند به آن معنا که سالم یا نیمه‌سالم باشد. اصولا فلز در چنین بازه‌ای از زمان سالم باقی نمی‌ماند و تجزیه و فسفات می‌شود. آنچه یافت شده آثار و نشانه‌های رگه‌های فسفات و اکسید است. رگه‌هایی که به احتمال زیاد بقایای سلاح و ابزار‌های فلزی بوده که در ۱۳۳۵ سال قبل (شمسی) در نبرد روز عاشورا مورد استفاده طرفین قرار گرفته است از شمشیر گرفته تا نیزه و سپر و امثالهم. مشخصا رگه صاف فسفات کشف شده که احتمالا مربوط به نیزه یا سلاحی شبیه به آن است. از دیگر رگه‎‌های کشف شده، سطح دایره‌شکلی از اکسید بود که به احتمال زیاد مربوط به ابزاری مانند سپر مبارزان و جنگاوران بوده. ذکر این مطلب خالی از لطف نیست که علاوه بر رگه‌های فسفات و اکسید، بعضا ظروف سفالی و کوزه‌هایی هم کشف شده که مشخص نیست از بقایای عاشورای سال ۶۱ هجری باشد.

عجایب یک گنبد
از دیگر بخش‌هایی که در طرح توسعه و بهسازی حرم سیدالشهدا (ع) مورد توجه قرار گرفت، گنبد اصلی حرم بود. سابقه گنبد فعلی به صد و اندی سال قبل باز می‌گردد. یک گنبد خشتی هزار تنی که روی پایه‌های اصلی ساختمان اطراف ضریح قرار گرفته. معماران در آن زمان برای مقاوم ساختن بنا در برابر لرزش و زلزله، فضای بین گنبد و پایه‌ها را توسط چوب‌های ساج مهار کرده بودند. استفاده از چوب باعث می‌شد در زمان زلزله یا هر ارتعاش دیگری، لرزش از گنبد به پایه‌ها و از پایه‌ها به گنبد منتقل نشود. بعد از مطرح شدن افزایش ارتفاع گنبد، نیاز بود که این پایه‌ها تقویت شوند و همین باعث شد تیم مهندسی، به دنبال تزریق بتون بین گنبد و پایه‌ها باشد. در این مرحله هم اتفاق عجیب دیگری افتاد. تمام چوب‌هایی که بیش از یک قرن قبل برای گرفتن ارتعاش بنا بین فضای گنبد و پایه‌ها قرار گرفته بودند، موریانه‌زده و تهی و تبدیل به پودر شده بودند. وزن گنبد خشتی هزار تنی در این مدت توسط همین خاک‌چوب‌های موریانه‌زده سست و تهی تحمل می‌شده. این‌که چرا این سازه هزار تنی در این مدت سقوط نکرده هم سوال جالبی است که هنوز کسی پاسخی برای آن ندارد. خاک‌چوب‌های موریانه‌زده خالی و فضا توسط کلاف‌های فلزی پر شده و در ادامه هم بتون به آن تزریق می‌‍‌شود تا مقدمات استقرار گنبد جدید روی این پایه‌ها فراهم شود. گنبد بتونی جدید تا چند ماه آینده روی بنای فعلی قرار خواهد گرفت.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

برچسب ها: محرم ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
سلام برحسین ع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
یا امام حسین تو را به همان خدایی که تو را عزیز کرده تو را به جان علی اکبر و علی اصغرت قسمت میدم من یه مادرم پسرم که بعد سالها نذر و نیاز و دعا خدا به من داد تو اوج جونیش تصادف کرده و اسیب دیده کمکون کن دکترا میگن برای عصب اسیب دیده چشمش نمی تونند کاری کنن برای رگی که تو سرش اسیب دیده همین طور عصب پاش اسیب دیده فکش و دندوناش شکسته کمکمون کن به بی کسی شوهرم و من رحم کن تو را خدا کمکمون کن تو جان علی اکبر که امشب شب تولدش امیدمون رو نا امید نکن
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
۱۲:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
امام حسین
تورو به دست های بریده برادرت عباس
تورو گلوی پاره علی اصغرت
تورو به بدن تکه تکه علی اکبرت
اول دعا کن از این گناه رهایی پیدا کنم
دوم تو اون دنیا از اول تا آخرش خودت هوامو داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
خدا❤️
۱۷:۰۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
یا امام حسین ..
تورو به جون رقیه ات تورو ب لب تشنه ی علی اصغرت .
کمکم ارباب.. ارباب من. .
یا حسین..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
السلام علیک یا ابا عبدلله الحسین (علیه السلام)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام من هم مشکل دارم بی کارم تو رو خدا برام دعا کنید آتش نشانی قبول بشم شرمنده ی زن وبچم نشم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۴۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
ارباب دریابم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
حسین آرام جانم . حسین روح روانم ... آقام حسین ..
تکیه بر لطف تو دارم نا امیدم نکن حضرت آقا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
صلی الله علیک یا ابا عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۰۶:۵۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
یا حسین
Czechia
محمد جواد
۰۹:۲۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
سنه قربان یاحسین
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۲۰:۲۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
حسین جان مارادریاب.
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۲۰:۵۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
دارم میام اقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
جانم فدای امام حسین (ع)یا حسین شهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
یا حسین ع
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۳۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
السلام علیک یا اباعبدالله

الهی بالحسین عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
Aliasgar
۰۰:۴۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
جانم فدای امام حسین ..سلام من علی اصغر حسن خانی14از تبریز هستم ..ماهمه امام حسین دوست داریم بعضی هایمان الکی دوسش داریم. نه به حرف هایش گوش می دهیم. نه نماز می خواهیم نه قران می خوانیم امام حسین (ع )فرمودنده:هر کسی مرا دوست دارد شبیه من باشید و مانند من عمل کند.
ویکی از حدیث فرمودنده:هر کسی که اول سلام بدهد 70 ثواب می برد و کسی جواب سلام را بدهد 69تا ثواب می برو ممنوع که به حرف هایم گوش کردید
Iran (Islamic Republic of)
مهشید
۲۳:۲۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
جانم و وجودم فدای حسین
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۰:۱۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام بر حسین (ع) مظلوم کربلا.
دلم برای حرمت تنگ شده آقا ما هم بطلب.
Iran (Islamic Republic of)
نوکر ارباب
۱۹:۳۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
الهم لعن شمر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
یاقمربنی هاشم تورو ب به حضرت رقیه قسمت میدم کمکم کن دیگه تا طاقت این زندگی رو ندارم از بیکاری پولی شرمنده شدن جلوی همسر و سرکوفتای همه آدمای دوروبرم بدجور دلشکسته و خستم خودت کمکم کن به همین روز عاشورات قسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
جدانم به فدایت یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
راه عاشقی راه حسین علیه السلام است
Iran (Islamic Republic of)
ف.پ
۲۲:۴۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
شرمنده ایم یا زینب که بهای حسینی شدن ما بی حسین شدن تو بود.لبیک یا حسین(ع)
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۰۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
فقط اقام حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
اعجاز و کرامت وقدرت وحقانیت اهل بیت رسول الله صلوات الله علیه و دین خدا و عظمت و صحت عظمت وجود ذی جود ونازنین حضرت سیدالشهدا علیه السلام یعنی همین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
دلتنگ کربلایم --- یا ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۲۰:۰۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
یا سیدالشهدا ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
السلام علیک یااباعبدالله السلام علیک یاثارالله جان همه ی عالم به فدایت یاحسین(ع).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
يعني تا حالا گنبد به اون بزرگي رو هوا معلق بوده ؟
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۱۹:۲۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
حسین آرام جانم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۲۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
لبیک یا حسین مظلوم
-
میلاد
۱۹:۲۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
بسیار عالی می قرماید ودرست است پیرمردان جایشان رابه جوانان نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
لبیک یا حسین
۱۷:۴۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
لبیک یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
Kamran
۱۷:۲۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام .
سلام همه ای جانو مالم به قربان گوشه ای از چشمت خودم خاک پایت بشم .
یا حسین دلم انقدر پراز غمو اندوه که هروز آرزوی مرگ خود دارم از کارم اخراج شدم الان ۶ماه یک روز نیست که شرمنده زنو بچه هام نشم کسیو تکیه گاهی ندارم امیدم به تو یا حسین تورو به این روز تاسوعا تورو به آبروی فاطمه زهرا (ص)کارمو بهم برگردان به همین روز هرسال به پا بوست میایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
خدا باعث وبانی شو لعنت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
بخشودگی اهل گنه در صف محشر؛ وابسته به یک گردش چشمان حسین ع است
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۶:۳۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
لبیک یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۶:۱۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
این حسین(ع)کیست که عالم همه دیوانه اوست.یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
جانم به فدایت یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۵:۴۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
لبیک یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
عنایت الله
۱۵:۱۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام خداوند تو را به حق علی ع وخون حسین ع مارابه راه راست هدایت کن
Iran (Islamic Republic of)
فتاحی
۱۵:۰۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
بابی انت وامی یا سید الشهدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
یا حسین(ع)
Iran (Islamic Republic of)
عاشق حسین
۱۳:۵۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
یاحسین،،، امام خودش گنبدشو حفظ کرده،، جانم فدای امام حسین و یارانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
جان ها به فدای حسین علیه السلام
Iran (Islamic Republic of)
مارامدافع چادرحضرت زهرا س افریده اند
۱۳:۵۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
لبیک یاحسین ع
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
جانم به فدای امام حسین و شش ماهش یا حسین مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
درودخداوندبه روان پاک ثارالله ویاران باوفایش.خدایامارادرراهشان قرارده آمین یارب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
جانم به فدای مولایم امام حسین(ع) ویاران باوفایشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین ع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام برحسین و یارانش این هم یکی از نشانه ها وقدرت خداست برای ما انسانهاکه به باور حقیقی برسیم ان شاءالله
Germany
Mz
۱۲:۴۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
السلام علی الحسین وعلی علی بن الحسین وعلی اولادالحسین و علی عشاق الحسین وعلی منتظرین قبر الحسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
لبیک یا ثارالله لبیک یا سیدالشهدا لبیک یا سالار و سرور شهیدان لبیک یا آقا امام حسین علیه السلام لبیک تا قام قیامت لبیک ای سرور آزادگان .جانمان به فدای یک تار موی مبارک شما لبیک لبیک لبیک
ادرکنی ادرکنی ادرکنی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
اللهم عجل لولیک الفرج بحق حسین ویاران باوفایش
دیگه خسته شدیم از این فراق ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۵۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام برحضرت حسین علیه السلام ویاران باوفایش.این معجزه خداوند در قبال یکی از بزرگترین عاشقان خداست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
بابی انت و امی و نفسی و اهلی و مالی یا ابا عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
السلام و علیک یا یا ابا عبدالله الحسین
جان عالمی به فدایت
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۱۱:۲۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
هزارو سیصد سال گذشته اما پیروزی خون بر شمشیر فراموش نشده.
United States of America
Elberto
۰۸:۴۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام.مطلب جالبی بود ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
السلام علیک یا ابا عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
یا ابا عبدالله الحسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین
Iran (Islamic Republic of)
محمدصادق
۰۸:۲۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
صلی الله علیک یا اباعبداله
Iran (Islamic Republic of)
سام
۰۸:۰۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
خیلی جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
در دستگاه اهل بیت پیامبر علیهم‌السلام خصوصا ابی‌عبدالله علیه‌السلام هیچ موضوع خارق‌العاده‌ای جای تعجب نداره!!! چراکه امام حسین علیه‌السلام تمام هستی خود را در راه خدا به کربلا و قربانگاه آورد و خداوند هم تمام هستی خود را در اختیار این ذوات مقدسه قرار داده و به امر اونها درآورده!!! بخشودگی اهل گنه در صف محشر؛ وابسته به یک گردش چشمان حسین ع است!♥♥♥
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
السلام علیک یا ابا عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام بر حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
يااباعبدالله الحسين يا حضرت عباس يا زينب يا على اكبر يا على اصغر يا حضرت قاسم يا حضرت سكينه و رقيه يا مسلم بن عقيل يا فرزندان مسلم محمدو ابراهيم جانم فدايتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام ودرود به سالار شهیدان و یاران باوفایشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
یا حسین(ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
دلیل تمامی این معجزات و عجایب وجود نازنین سیدالشهدا علیه السلام میباشند.اگر چنین چیزهایی اتفاق نمی افتاد عجیب بود.السلام علیک یا اباعبدالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام خدا بر حسین علیه السلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
السلام علیک یا شهدا کربلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
یا ابا عبدالله جانم به فدات اقا جان
Iran (Islamic Republic of)
صفر غریبی
۰۲:۱۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
شب تاسو عا و عاشوراست عزیزان برای بیماران دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
یاحسین جان ادرکنی به فدایت خودم وفرزندم وخانواده ومال واموالم نظری فرما قربونت بشم آقا جانم❤️❤️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
اینا همش.ازمعجزه ی امام حسین