معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در مراسم پیاده روی اربعین امسال برای ۹۲ هزار و ۶۵۰ زائر ظرفیت اسکان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در نشست مشترک با رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، مدیران مواکب و کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین، خدمت به زائران سیدالشهدا (ع) را بالاترین نعمت دانست و گفت: با توجه به تجربه ارزشمند ستاد اربعین استان در سنوات قبل، از سوی ستاد مرکزی، سهمیه اسکان و تغذیه خراسان رضوی در اربعین امسال نسبت به سال‌های پیش افزایش چشمگیری داشته است.

او ادامه داد: با توجه به توان دستگاه‌های عضو ستاد استانی اربعین، این آمادگی وجود دارد که خدمت‌رسانی در مرز‌های ورودی کشور افزایش یابد و علاوه بر مرز دوغارون، در مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان نیز به زائران خدمت رسانی شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به پیش‌بینی احتمال افزایش حضور زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، باید این آمادگی وجود داشته باشد که در صورت ضرورت بتوانیم پاسخگوی نیاز‌های تمامی زائران باشیم.

براتی افزود: برگزاری جلسه توجیهی برای موکب‌داران و آموزش مسائلی امنیتی، بهداشتی و فرهنگی از جمله نیاز‌های ضروری است که باید در زمان مناسب پیگیری و انجام شود.

او توسعه و ترویج فرهنگ حسینی را از اهداف بزرگ این پیاده روی برشمرد و تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی مناسبی انجام شده است، اما نیاز است در اربعین امسال به نسبت سال‌های قبل در کنار خدمت‌رسانی و امور پشتیبانی در ترویج فرهنگ و شور و شعور حسینی اقدامات فاخری انجام گیرد.
 
انتهای پیام//ف.س
 

آمادگی افزایش خدمت‌رسانی در مرز‌های ورودی کشور وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.