کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اقدامات این نهاد برای تضمین شفافیت انتخابات را تشریح کرد.

5500 نفر بر انتخابات نظارت می کنند/ ایجاد یک مرکز «تماس تلفنی» و «سیستم ثبت آنلاین شکایات»به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس دبیرخانه کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان آخرین اقدامات این نهاد برای تضمین شفافیت و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تشریح کرد.

چمن‌شاه اعتمادی، رئیس دبیرخانه کمیسیون شکایات انتخاباتی به 8 صبح گفت که این نهاد در نظر دارد با استخدام حدود 5 هزار 500 ناظر انتخاباتی و همچنین راه اندازی سرویس ثبت آنلاین شکایات و ایجاد یک مرکز تماس، از روز برگزاری انتخابات در ششم میزان/ مهر نظارت کند.

به گفته وی، در مجموع ۵۵۰ «ناظم» و حدود پنج هزار نفر «ناظر» استخدام خواهد شد. بر اساس این گزارش، قرار است برای هر ولسوالی و ناحیه یک ناظم و برای هر مرکز رای دهی یک نفر ناظر استخدام شود.

بودجه نظارتی کمیسیون شکایات انتخاباتی از این روز بین ۵۰ تا ۵۵ میلیون افغانی تعیین شده است.

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان همچنین یک مرکز «تماس تلفنی» برای ثبت شکایات و راهنمایی شهروندان در روز انتخابات ایجاد کرده است و شهروندان افغانستان می توانند با شماره گیری «۱۳۲» شکایات و سولاات خود را مطرح کنند.

این نهاد انتخاباتی افغانستان همچنین در نظر دارد هفته آینده «سیستم ثبت آنلاین شکایات» را نیز افتتاح نماید تا مردم شکایات انتخاباتی را به صورت «آنلاین» ثبت کنند.

رئیس دبیرخانه کمیسیون شکایات انتخاباتی افزود که افزون بر موارد فوق قرار است برای هر ولایت یک نفر استخدام شده تا پس از تحلیل و ارزیابی شکایات در ولایت مربوطه، گزارش خود را به صورت فوری به دفتر مرکزی کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار