در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان هند و پاکستان، اسرائیل بمب‌های سنگرشکن از نوع اسپایس ۲۰۰۰ را در اختیار دهلی‌نو قرار داد.

تحویل بمب‌های اسرائیلی به هند در بحبوحه تنش‌ها میان دهلی و اسلام آبادبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رژیم صهیونیستی در بحبوحه تنش میان هند و پاکستان، نخستین محموله از بمب‌های سنگرشکن از نوع «اسپایس-۲۰۰۰» (Spice-۲۰۰۰) را که به کلاهک‌های ام کی.۸۴ (Mk.۸۴) مجهز هستند در پایگاه «گوالیور» به نیروی هوایی هند تحویل داد.

پایگاه هوایی گوالیور، پایگاه اصلی ناوگان هوایی میراژ-۲۰۰۰ هند است که در جریان حمله ماه فوریه به بالاکوت در کشمیر از آن استفاده شد.

منابع مطلع ضمن تایید تحویل نخستین محموله این بمب‌ها اعلام کردند مابقی محموله بمب‌های سنگرشکن طی سه ماه آینده تحویل طرف هندی خواهد شد.

نیروی هوایی هند در ژوئن سال جاری میلادی قراردادی به ارزش ۴۵ میلیون دلار با رژیم صهیونیستی برای خرید بیش از ۱۰۰ بمب اسپایس-۲۰۰۰ به امضا رساند.

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی هند با استفاده از جنگنده‌های میراژ که مسلح به بمب‌های اسپایس -۲۰۰۰ هستند به منطقه بالاکوت کشمیر پاکستان حمله کرد. این بمب‌ها قابلیت تخریب یک ساختمان یا پناهگاه را دارند. نمونه‌های پیشین صرفا بام ساختمان را سوراخ می‌کردند و تاثیری بر سایر بخش‌های ساختمان نداشتند. این در حالیست که گفته می‌شود بمب‌های جدید که ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم وزن دارند پس از ورود به ساختمان منفجر می‌شود و احتمال افزایش تلفات آن بسیار بالاتر است.

پیش از این نیز گزارش شده بود نیروی هوایی هند در نظر دارد هواپیما‌های سوخو ۳۰ را به بمب‌های اسپایس مجهز کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار