فیلم کوتاه تراگودیا به کارگردانی مهدی تنگستانی به سی و سومین جشنواره leeds آمریکا راه پیدا کرد.

فیلم هنرمند بوشهری به جشنواره فیلم leeds آمریکا راه یافتبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فیلم کوتاه تراگودیا به کارگردانی مهدی تنگستانی هنرمند بوشهری به سی و سومین جشنواره فیلم leeds که در شهر سینمایی لیدز در ایالت آلاباما آمریکا برگزار می شود، راه یافته است.

با توجه به اینکه این جشنواره  رویکردی مستقل دارد و مورد تائید آکادمی بفتا  و اسکار است، اگر فیلم تراگودیا بتواند در هر بخش آن برگزیده شود، امیدواری وجود دارد که به آکادمی اسکار معرفی شود.

نخستین نمایش این فیلم در آمریکا در جشنواره فیلم Millvalley در شهر کالیفرنیا است. این جشنواره جزء ٢٠ جشنواره اول دنیا در عرصه فیلم کوتاه به شمار می‌رود.

این فیلم در روزهای ٧ و ٨ اکتبر (۱۵ و ۱۶ مهر) در مرکز سینمایی شهر لارکسپور در کالیفرنیا به نمایش در می‌آید. پخش بین المللی این فیلم بر عهده فاطمه محمدی فیلمساز جوان و سرشناس عرصه فیلم کوتاه ایران است.

احسان همتی تهیه کننده، مهدی تنگستانی مدیر فیلمبرداری، کارگردان، تدوین و طراحی صدا، پرستو حیدری بازیگر، صادق نیک پرست مدیر تولید، عادل رجبی، مهران حیدری زاده، حسین بهروزی دستیاران تصویر و کارگردان از عوامل این فیلم هستند.

فیلم تراگودیا داستان موسیقی و طبیعت است.

برای دانستن معنای تراگودیا باید دانیم که در یونان قدیم، آیینی، وجود داشته که در آن ابتدا انسان و بعدها با پیشرفت ساکنان این سرزمین باستانی، بزی را برای قربانی کردن انتخاب می‌کردند و با آواها و آوازهایی مراسم قربانی اجرا می‌شد. به این رسم «تراگودیا» به معنی «آواز بز» می‌گفتند. با گذشت زمان، این قربانی کردن، شکلی نمایشی به خود گرفت و فردی به عنوان بازیگر، فقط نقش قربانی شدن را بازی می کرد. کلمه تراگودیا نیز به تدریج با اندکی تغییرات به «تراژدی» تبدیل شد.

هدف از تراژدی را هوشیار کردن مخاطب می‌دانند.

انتهای پیام/ک

اثر هنرمند بوشهری به جشنواره امریکایی راه یافت

 

 

برچسب ها: سینما ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.