آرگون گفت: هم اکنون نیاز به اصلاح و بروزرسانی قانون تجارت داریم تا شرایط حوزه تجارت و بازرگانی بهبود یابد.

عباس آرگون عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: قانون تجارت ایران این روزها به یک بروزرسانی و اصلاح نیازمند است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: به طور قاطع می‌توان گفت که قانون تجارت، یک قانون مادر در اقتصاد کشورهاست و مهمترین عامل تاثیرگذار در حوزه موضوعات تجاری و بازرگانی روند صحیح اجرای این قانون است.


بیشتر بخوانید: نیاز بنگاه‌ها به تامین مالی دو برابر شده است 


آرگون تصریح کرد: این قانون، بیش از ۸۵ سال است که  بر روابط تجاری-بازرگانی کشور حاکم بوده و زیرساخت های فعلی نظام تجارت ایران براساس همین قانون تنظیم شده است. لایحه قانون تجارت در سال ۱۳۸۴ تقدیم مجلس شد و در اواخر سال ۹۰ به تصویب مجلس رسید.

آرگون با تاکید بر اینکه این قانون قدیمی است و ممکن است بخش‌هایی از آن پاسخگوی نیاز‌های به روز نباشد، اظهار کرد: اصلاح این قانون می‌تواند پاسخگوی بسیاری از ابهامات و مطابقت قوانین با کشور‌های توسعه یافته باشد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در ادامه افزود: بخش خصوصی طی سالیان گذشته، خواستار اصلاح این قانون بوده است و امیدواریم که با اصلاح آن، اتفاقات خوبی در بخش تجارت و بازرگانی رخ دهد.

گفتنی است موضع اصلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در رابطه با قانون تجارت فعلی مشخص است؛ اتاق بار‌ها اعلام کرده است که با توجه اینکه قانون تجارت فعلی مصوب ۱۳۱۱، چندین سال است که در کشور جا افتاده است و قضات، فعالان اقتصادی و بازرگانان با قواعد آن آشنا هستند، بنابراین ضروریست که این قانون با همان مبنای اولیه، اما متناسب با شرایط اقتصادی و به خصوص تکنولوژی‌های روز اصلاح شود.

انتهای پیام/

 با اصلاح قانون تجارت، اتفاقات خوبی در بخش تجارت و بازرگانی رخ می دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار