معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش پایه ششم ابتدایی در قالب اجرای طرح ۳-۳-۶ را در مقطع ابتدایی ،کاری غیرکارشناسی ، شتابزده و بر خلاف اصول راهبردی در نظام آموزشی دانست.

افزودن پایه ششم به دوره ابتدایی آسیب جدی به نظام آموزشی وارد کردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در همایش جمعی از فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در یاسوج اظهار داشت: این طرح درحالی عملیاتی شد که هیچ گونه زیرساختی و امکاناتی برای آن وجود نداشت.

او بیان کرد: در آن زمان نه معلمی برای این پایه پیش بینی شده بود و حتی مجبور شدیم از معلمان مقطع دبیرستان برای تدریس در این پایه استفاده شود، برنامه درسی و حتی فضای آموزشی در این راستا وجود نداشت.

حکیم زاده ادامه داد: بهتر بود به جای اضافه شدن پایه ششم، دوره پیش دبستانی را که ضرورتی غیرقابل انکار و بسیار با اهمیت‌تر در بعد مسایل آموزشی و تربیتی محسوب می‌شود، جایگزین این پایه می‌کردند.

او افزود: وزارت آموزش و پرورش قایل به اجرای طرح نظام اموزشی ۳-۳-۶ خواهد بود، اما به جای اضافه کردن پایه ششم که هنوز زیرساخت‌های آن در ابعاد مختلف فراهم نشده باید دوره پیش دبستانی اضافه می‌شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد که دوره پیش دبستانی، بیش از رسمی بودن آن به یک دوره اجباری نیز در نظام آموزشی کشور تبدیل شود.

حکیم زاده تاکید کرد: مسئولان و متولیان فعلی در وزارت آموزش و پرورش در حقیقت در یک عمل انجام شده و تحمیلی از قبل قرار گرفتار شده اند و هیچ نقشی در اجرای این کار غیرکارشناسی نداشته اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به بهبود وضع معیشتی و رفاهی معلمان دوره ابتدایی نیز گفت: مکاتبات و رایزنی‌های لازم در این راستا از جمله سختی کار و تعداد ساعات فعالیت بیشتر آن‌ها، با سازمان امور اداری و استخدامی و سایر نهاد‌های ذیربط انجام شده است.

او همچنین بر ضرورت حفظ کرامت، عزت نفس و شان اجتماعی دانش آموزان در سطح مدارس تاکید کرد و گفت: یکی از رویکرد‌های مهم وزارت آموزش و پرورش نهادینه کردن مهارت آموزی بویژه در مقطع ابتدایی به جای حافظه پروری و همچنین ایجاد نشاط، شادابی و انگیزه خودباوری در وجود دانش آموزان است.

بیش از ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش اموز در مقاطع مختلف سال تحصیلی جدید (۹۹-۹۸) را در سراسر کشور آغاز کردند.

۱۶۱ هزار دانش اموز نیز امروز با نواختن زنگ مهر راهی کلاس درس در کهگیلویه وبویراحمد شدند.

۵۲ درصد این دانش آموزان پسر و مابقی دختر هستند.
انتهای پیام/غ

زیر ساخت های پایه ششم در کشور آماده نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
کاظم
۰۸:۴۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
اتقاقا:" طرح کاملا" کارشناسی ودر راستای تحول بنیادین طرحی که شما ناقص اجرا کردید بود.