رضوان حکیم زاده با تأکید بر ضرورت حفظ کرامت ذاتی دانش آموزان، تعامل بر پایه احترام، عزت‌نفس و حفظ شان اجتماعی آنان گفت: این وزارتخانه مصمم به حذف تنبیه بدنی از مدارس است.

وزارت آموزش وپرورش مصمم به حذف تنبیه بدنی از مدارس است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،رضوان حکیم زاده،معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش امروز دوشنبه در آیین بازگشایی مدارس در یاسوج گفت: یکی از محور‌های مهم برای نهادینه کردن این رویکرد مثبت در سطح مدارس توانمند سازی معلمان و تبدیل فضای مدارس به یک محیط امن توام با نشاط و شادابی برای دانش آموزان خواهد بود.

او افزود: همچنین بسیاری از برنامه‌های تحول آفرین و تأثیرگذار از سال‌های گذشته از جمله ممنوعیت کتاب‌های کمک درسی و کاهش فشار و استرس بر دانش آموزان و برگزاری آزمون‌های متعدد و متنوع و رقابت‌های فردی را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

حکیم زاده با اشاره به شاخص‌های مثبت و کارکرد مطلوب اداره کل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان در برخی شاخص‌ها ازجمله نرخ پوشش تحصیلی و تحقق عدالت آموزشی عملکرد و کارکردی بهتری نسبت به میانگین کشوری دارد.

او یادآور شد: نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان ابتدایی در کشور هم‌اینک حدود ۷۴ درصد است که در استان کهگیلویه و بویراحمد این رقم بیش از ۸۲ درصد است.

حکیم زاده گفت: سال گذشته این استان با کاهش حدود ۷۶ صدم درصدی درزمینه نرخ تکرار پایه تحصیلی عملکرد قابل قبولی داشته است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز تعداد دانش آموزان امسال در سطح استان را در مقاطع مختلف تحصیلی افزون بر ۱۶۱ هزار نفر اعلام کرد.

هادی زارع پور افزود: این تعداد دانش‌آموز در سه هزار و ۲۰ مدرسه و در قالب ۹ هزار و ۱۲۱ کلاس درس از امروز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

او با بیان اینکه ۳۳ هزار نفر از دانش آموزان امسال در مدارس غیردولتی مشغول هستند، گفت: ۵۲ درصد از این تعداد پسر و مابقی نیز دختر هستند.

انتهای پیام/پ

 حذف تنبیه بدنی از مدارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.