وزیر خارجه سوریه با «گیر پدرسون» درباره تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی این کشور گفت‌وگوی مثبتی و سازنده‌ای داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه روسیاالیوم، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه، با گیر پدرسون، فرستاده سازمان ملل به سوریه، دیدار کرد. 

روسیاالیوم با اشاره به این دیدار  اعلام کرد: دو طرف این گفت‌وگو‌ها را مثبت، سازنده و موفقیت‌آمیز خواندند.

معلم بر پایبندی دولت سوریه به روند سیاسی تاکید کرد و پدرسون از گفتگوی تلفنی با ناصر الحریری، رئیس هیئت عالی مذاکره‌کننده معارضان سوری، خبر داد.

خبرنگار این شبکه گزارش داد: پس از گذشت بیش از دو ماه از دیدار پدرسون با ولید معلم، وی بار دیگر به سوریه سفر کرد و در دمشق از موفقیت مذاکرات درباره کمیته تدوین قانون اساسی سوریه و تحول مهم مبنی بر رسیدن به توافقی درباره ساختار نهایی آن، سخن گفت.

پدرسون پس از یک دور مذاکرات در وزارت خارجه سوریه، در مقر اقامت خود در دمشق با ناصر الحریری تلفنی گفتگو کرد. او گفت: «امروز دور دیگری از مذاکرات موفقیت‌آمیز با ولید معلم پایان یافت. در مورد همه مسائل مهم   گفتگو کردیم. همچنین با ناصر الحریری گفتگو‌های نتیجه بخشی داشتم. به نیویورک خواهم رفت و گزارش خود را به دبیرکل سازمان ملل ارائه خواهم کرد و امیدوارم به زودی، بار دیگر شما را در دمشق ببینم.»

معلم  هم اعلام کرد سوریه از حق قانونی خود برای ادامه مبارزه با تروریسم بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل، کوتاه نخواهد آمد.

گزارشگر روسیاالیوم افزود: اگر چه این سفر پدرسون، آخرین سفر وی پیش از اعلام تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی بود، این آخرین سفر وی در مسیر حل و فصل سیاسی سوریه نخواهد بود. به طوری که پدرسون به خبرنگاران گفت در آینده نزدیک به دمشق سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار