فعال اصولگرا گفت: روحانی قرار است چند طرح را در سفر به نیویورک مطرح کند که معتقدم این طرح‌ها باید پیش از مطرح شدن، در داخل کشور پخته می‌شدند.

بسیاری از طرح ها باید قبل از سفر روحانی در داخل کشور پخته می‌شدحسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر آقای روحانی به نیویورک، گفت: این موقعیت مناسبی است تا ایران مظلومیت خود در برابر سلطه غرب در منطقه، فشار‌ها، تحریم‌ها و تطمیع‌ها را از این بلندگوی جهانی به سمع مردم دنیا برساند؛ بنابراین ما باید این فرصت را مغتنم بشماریم و برای احقاق حقوق مردم ایران تلاش کنیم.

او با اشاره به «طرح صلح هرمز»، ادامه داد: البته روحانی قرار است چند طرح را در این سفر مطرح کند که معتقدم این طرح‌ها باید پیش از مطرح شدن در عرصه بین‌الملل، در داخل کشور پخته می‌شد و باید دقت شود که در بحث امنیت خلیج فارس دچار یک شتاب‌زدگی در همکاری با کشور‌های منطقه نشویم، زیرا همکاری نظامی و امنیتی با سایر کشورها لازمه‌اش این است که طرف‌های مقابل پایگاه‌های نظامی خود را در کشورشان در اختیار آمریکا و اسرائیل قرار ندهند، چراکه اگر این اتفاق بیفتد اطلاعات محرمانه و فوق سری ما در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: به طمع انداختن دشمن برای گرفتن امتیازهایی همچون مذاکره خیانت است


کنعانی مقدم افزود: علاوه بر این، درباره بحث خلیج فارس هم باید مواظب بود تا داستان رژیم حقوقی خزر در خلیج فارس تکرار نشود. زیرا وقتی مناسبات امنیتی مشترکی وجود دارد، یک رژیم حقوقی بر آن مستقر خواهد شد و ممکن است که تقسیم‌بندی‌هایی به وجود آید که ذیل آن منافع و امنیت ملی ما دستخوش حوادث شود. به این خاطر معتقدم که چنین طرح‌هایی زمانی باید طرح شوند که در داخل کشور سلسله مراتب قانونی و کارشناسی خود را به درستی طی کرده باشند.

فعال اصولگرا گفت: ناگفته نماند که ما در طول تاریخ حدود ۱۵۰ سال گذشته خود هر زمان توافقنامه‌ای را امضا کردیم (نظیر ترکمن چای، گلستان و برجام) تنها طرف مقابل به منافع خود دست پیدا کرد، اما ما هرگز نتوانستیم به منافعی که متصور بودیم برسیم، به همین خاطر باید در نظر داشت که هر طرحی پیش از اجرا تضمین می‌خواهد و اگر این تضامین وجود نداشته باشد نباید هیچ توافقی با کشور‌های متخاصم امضا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار