سرپرست شهرداری خرم‎آباد گفت: ترمیم و احداث دیواره‎های ساحلی آسیب دیده از سیل، وارد فاز اجرایی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا بردبار روز پنجشنبه با اعلام این که ترمیم و احداث دیواره‎های ساحلی آسیب دیده از سیل، وارد فاز اجرایی شده است ،افزود: پروژه احداث دیوار حفاظتی پل افلاک تا پل حاج علی عسگر خرم آبادی آغاز و چند طرح نیز برای ایجاد دیواره ساحلی رودخانه کرگانه و خرم رود تدوین شده است.

وی اظهار داشت: پروژه احداث دیواره ساحلی پل افلاک تا پل حاج علی عسگر خرم آبادی یکی از این طرح‌ها است که به علت قرار داشتن در کنار معبر عمومی و مناطق مسکونی اهمیت بالایی داشته و با مشخصات طول بیش از نیم کیلومتر، ارتفاع چهار تا ۶ متر، عرض پاشنه حدود پنج متر و جنس بتن مسلح در اولویت اجرا قرار گرفت.

وی با اشاره به احداث دیواره ساحلی در سایر مناطق شهر تصریح کرد: مناقصه‌های دیوار ساحلی پل جهادگران تا پل عابر پیاده فلک الدین، شامل ضلع غربی با برآورد اولیه چهار میلیارد تومان و ضلع شرقی با ۶ میلیارد تومان برگزار شد که نتایج آن هفته آینده مشخص و اعلام می‌شود.

بردبار، همچنین اعتبار لازم برای احداث دیوار ساحلی رودخانه کرگانه را ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: پاکت‌های مناقصه این طرح نیز ۶ مهرماه بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر احداث دیواره در ساحل کرگانه و خرم رود، چهار میلیارد تومان طرح برای ترمیم یا بهسازی دیواره در این مناطق تعریف شده و مناقصه آن‌ها به زودی برگزار خواهد شد.

طول کل رودخانه خرم آباد حدود ۳۵ کیلومتر است که از این میزان، حدود پنج کیلومتر آن از داخل شهر خرم آباد عبور می‌کند.

سیل امسال بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهری خرم آباد خسارت زد که تخریب قسمت‌هایی از دیواره‌های ساحلی شهر از اصلی‌ترین نتایج این حادثه بوده است.

 

انتهای پیام/پ

تکمیل زیرساخت های شهری خرم آباد پس از سیل

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.