رئیس اداره ثبت احوال گچساران گفت: میزان طلاق نیمه نخست سال جاری در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

کاهش میزان طلاق در گچسارانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، عطاءالله گرجی پور رئیس اداره ثبت احوال گچساران گفت  : تعداد طلاق از ابتدای سال جاری تاکنون در گچساران ۱۳۲ مورد بود در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۱۵۲ واقعه طلاق در این شهرستان ثبت شده بود.
 
او اظهار داشت: براساس آمار رسیده از دفاتر ثبت در سال جاری ۵۳۸ و در مدت مشابه سال قبل ۶۲۳ مورد ازدواج در گچساران به ثبت رسیده است.
 
گرجی پور بیان کرد: در سال جاری ۹۲۴ نوزاد در این شهرستان متولد شده است.
 
رئیس اداره ثبت احوال گچساران همچنین تعداد ولادت پارسال در این شهرستان را یک هزار و ۱۶۸ مورد ذکر کرد.
 
او تعداد مرگ و میر در نیمه نخست سال جاری در این شهرستان را ۲۶۲ مورد ذکر کرد و افزود: در مدت مشابه سال قبل ۲۴۱ مورد مرگ و میر در این شهرستان گزارش شده بود.
 
کارشناسان امور اجتماعی، ازدواج آگاهانه و مبتنی بر عقلانیت، تقویت آموزش‌های قبل از ازدواج و ارائه مشاوره‌های مستمر و مداوم به زوجین را از جمله راهکار‌های مهم برای کاهش آمار طلاق در جامعه عنوان می‌کنند.

آنان مشاوره‌های قبل از ازدواج، انتخاب صحیح، بلوغ فکری، عاطفی و اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی، دوری از تجمل گرایی و حمایت‌های مشاوره‌ای، فرهنگی و اقتصادی را از جمله راهکار‌های پیشگیری از طلاق ذکر می‌کنند.

صاحب نظران علوم اجتماعی فقر، بیکاری، اعتیاد، اختلافات فرهنگی و مسائل اخلاقی را از دلایل طلاق معرفی می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد طلاق در ایران از سال ۸۵ تاکنون با سیر صعودی شدیدی مواجه بوده است؛ چنانچه این آمار از ۹۴ هزار طلاق در سال ۱۳۸۵ به ۱۱۰ هزار مورد در سال ۱۳۸۷ و از ۱۳۷ هزار مورد در سال ۸۹ به ۱۵۰ هزار مورد در سال ۹۱ افزایش یافته و به همین ترتیب روند افزایش ادامه یافته تا اینکه در سال ۹۶ میزان طلاق به ساعتی ۲۱ طلاق در کشور رسید و با ثبت ۱۷۵ هزار موردی مواجه شد.
 
شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
انتهای پیام/غ

کاهش طلاق نسبت به پارسال در گچساران

برچسب ها: طلاق ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.