گردهمایی وتجلیل از رزمندگان و ایثارگران بازنشسته اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به مناسبت هفته دفاع مقدس در سمنان انجام شد.

گردهمایی وتجلیل از رزمندگان و ایثارگران بازنشسته اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بمناسبت هفته دفاع مقدس.
این گردهمایی که با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان سرهنگ پاسدارمحمد حسن سلامی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، مشاور استاندار سمنان در امور ایثارگران محمد هادی مظاهری، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان صادق نیکدل و جمعی از بازنشستگان، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اداره کل و شهرستا‌های تابعه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اینکه دفاع مقدس بیانگر روایت‌هایی از ایثار‌ها و فداکاری‌ها و رشادت مردان غیور ایرانی بود، گفت: حفظ این ارزش‌ها و ترویج روحیه شهادت‌طلبی در نوجوانان و جوانان نسل جدید از اولویت‌های مهم نظام است.

او افزود: اگر امروز در جزیره امن زندگی می‌کنیم مرهون خون شهدایی هستیم که جانانه از خاک ایران حفاظت و صیانت کردند و امروز وظیفه داریم با تقدیر از خانواده‌های شهدا به ترویج و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس بپردازیم و با تجدید بیعت چراغ راه آن‌ها را روشن نگه داریم.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برگرفته از رشادت‌های اهل بیت (ع) و به خصوص امام حسین (ع) است و همین امر سبب شد امروز نیز با رهنمود‌های رهبری این فرهنگ با دفاع از حرم ائمه اطهار (ع) در جنگ تکفیری ادامه داشته باشد.

سلامی با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های فرهنگی می‌تواند نتایج خوبی را در بر داشته باشد، ابراز داشت: مردم شهید پرور استان سمنان نشان داده اند که هر جا پای کار باشند، برنامه‌های فرهنگی به ویژه در زمینه دفاع مقدس به خوبی انجام می‌شود
به گفته او  پیروز واقعی دوران دفاع مقدس مردم هستند که با جان فشانی و ایثارگری‌های خود معادلات را به سود نظام و انقلاب بزرگ اسلامی تغییر دادند و با حضور نیرو‌های انقلابی و مشارکت اقشار مختلف مردم پیروزی در این جنگ هشت سال دفاع مقدس امکان پذیر شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان پیروزی انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس را در سایه اعتقاد به آرمان‌های نظام و رهبری دانست واظهار داشت: در تمامی کشور‌ها پایان جنگ را جشن می‌گیرند، اما در ایران اسلامی آغاز دوران دفاع مقدس گرامی داشته می‌شود، چرا که این دوران مقطع طلایی برای مرور ایستادگی و مقاومت نیرو‌های انقلابی بوده است.

سلامی با تأکید براینکه اقتدار، عزت و قدرت نیرو‌های دفاعی جمهوری اسلامی امروز در منطقه بر همگان آشکار شده است، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب هرگونه تهدیدی پاسخ داده خواهد شد. وضعیت امروز منطقه‌ای به گونه‌ای است که هیچ جنگی ما را تهدید نمی‌کند، اما نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنان این اقتدار را حفظ کرده و هرگونه تهدید زمینی، هوایی و دریایی را به شدت پاسخ خواهند داد.

او در این گردهمایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در سخنانی دفاع مقدس را از ارزشمند‌ترین قله‌های افتخار‌آمیز انقلاب اسلامی دانست وگفت: انقلاب و ارزش‌های آن از نتایج و برکات خون شهدای عزیزمان و نتیجه جانفشانی‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان و ایثارگران انقلاب اسلامی است.

علینقی حیدریان گفت: ما مدیون خون شهیدان هستیم و تکریم خانواده آنان کمترین اقدامی است که از دستمان بر می‌آید.

صادق نیکدل مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: پنج هزار و ۴۰۰ بازنشسته در سال ۷۷ در این استان حضور داشتند که اکنون این عدد بیش از ۲۰ هزار بازنشسته رسیده است و این در حالی است که تعداد ۲ هزار نفر در سال تجلیل می‌شوند.

نیکدل افزود: اولین بازنشسته اداره منابع طبیعی حسن آقا رهبر متولد ۱۳۱۳ بوده که تا این تاریخ ۱۵۴ نفر بازنشسته در منابع طبیعی بازنشسته شدند.

او با اشاره به اینکه یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در زمره اولویت‌های دولت دوازدهم است، اظهارداشت: براساس برنامه ششم توسعه حقوق بازنشستگان باید ۹۰ درصد حقوق شاغلان باشد که این موضوع در دست پیگیری است.

نیکدل بیان کرد: تکریم از بازنشستگان باید در اولویت کاری و برنامه‌های مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، چراکه این افراد پشتوانه‌ای ارزنده برای استحکام پایه‌های اقتصادی، توانمندی‌های صنعتی و انسجام نظام اداری کشور هستند و باید تجربیات آن‌ها در کالبد نظام مورد استفاده قرار گیرد.

در پایان این مراسم از ۱۹ بازنشسته، رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس با اهداء لوح تقدیر و هدیه قدر دانی شد.

انتهای پیام / م

۱۵۴ نفر بازنشسته در منابع طبیعی بازنشسته شدند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار