مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: مهمترین و تنها راهکار موثر برای جلوگیری از تداوم مهاجرت روستائیان، رونق اشتغال در نقاط روستایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید کمال پاک‌فطرت در حاشیه بازدید از روستا‌های بخش خشت و کنارتخته از توابع شهرستان کازرون، گفت: مناطق جنوبی فارس در زمینه تولید محصولاتی نظیر مرکبات و خرما، ظرفیت خوبی دارند.

او ادامه داد: در کنار تولید محصولات کشاورزی باید به بحث صنایع غذایی و بسته بندی نیز توجه ویژه داشت و با این اقدام بسترساز اشتغال پایدار و رونق تولید و حفظ جمعیت روستا‌ها خصوصا جمعیت جوان شد.

پاک فطرت با تاکید براینکه دولت خصوصا مسئولان ارشد استان فارس همواره حامی تولید و سرمایه‌گذاری سالم بوده‌اند، گفت: با توجه به ظرفیت‌های منطقه، باید راه‌های سرمایه‌گذاری مطمئن در زمینه بسته بندی، فرآوری و برندینگ را دنبال و بسترسازی کرد.

او مناطق جنوبی استان فارس را به واسطه ویژگی آب و هوایی، از نقاط جذاب برای گردشگران در فصول سرد سال دانست و گفت: باید زیرساخت‌های مناسب را با همکاری سرمایه‌گذاران و مردم در زمینه جذب گردشگر فراهم و از حذابیت‌های خدادادی منطقه برای کسب درآمد استفاده کرد.

پاک فطرت تاکید کرد: فعالیت‌های عمرانی مد نظر باید دارای شاخصه‌های تاثیرگذاری بر اشتغال و رونق اقتصادی باشد.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس همچنین گفت: نخل یک درخت ویژه محسوب می‌شود که تمام اجزای آن دارای کاربرد است لذا می‌توان متناسب با آن کارگاه‌هایی را در روستا‌ها با هدف فرآوری مشتقات درخت نخل با سرمایه‌های اندک راه‌اندازی کرد.

پاک فطرت تصریح کرد: شهرستان کازرون به نوعی شاهراه اتصال به منطقه جنوب و خلیج فارس محسوب می‌شود و پتانسیل کافی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی را دارد و باید برای رسیدن به این مهم با برنامه عمل کرد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار