صفحه اینستاگرام منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) پستی را منتشر کرده که در آن به بخشی از سیره  امام خمینی (ره) در عمل به توصیه‌های قرآن اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  در سیره و سلوک امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب همواره نکات قابل تأمل بسیاری وجود داشته است؛ ایشان در طول عمر خود، توصیه‌های قرآن کریم را سرلوحه کار خود قرار می‌دادند و از طلاب و خانواده خود می‌خواستند که مطابق با قرآن رفتار کنند. 

در همین رابطه صفحه اینستاگرام منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) پستی را منتشر کرده است که در آن به بخشی از سیره  امام خمینی (ره) در عمل به توصیه‌های قرآن اشاره کرده که در ادامه ارائه شده است؛ 

«آیت‌الله شهید شیخ فضل‌الله محلاتی نقل می‌کند: ‌‏یک بار امام در موعظه‌ای به طلاب می فرمودند رسول خدا فرموده: «شیبتنی سورة هود لمکان فاستقم کما امرت و من تاب معک»، سوره هود مرا پیر کرد برای یک آیه، استقامت کن همان طوری که مأمور به استقامت هستی خودت و آنهایی که با تو هستند.

امام در اینجا با استفاده از سخن استادشان مرحوم شاه آبادی توجیهی داشتند و می‌فرمودند که این آیه در سوره‌های دیگر هم هست، ولی چرا رسول خدا می‌فرماید سوره هود مرا پیر کرد؟ برای اینکه یک جمله اضافه می‌کند و آن جمله «من تاب معک» است؛ یعنی خودت باید در دین استقامت کنی و آن کسانی که با تو هستند، یعنی ممکن است فردای قیامت از اعمال خود پیامبر و از اعمال همه امت او از او سؤال کنند. چون او تنها مسئول کار خودش نیست. یعنی اگر انسانی مرتکب خلاف بشود و او بتواند او را هدایت کند و نکند، او شریک در این خلاف است.

 برداشت‌هایی از سیره امام خمینی، جلد ۵، صفحه ۱۸۶»

استقامت کن همان طوری که مأمور به استقامت هستی

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.