معاون وزیر خارجه کویت درباره سخنان مطرح شده از سوی مقامات ایرانی و عربستانی در خصوص برقراری صلح میان تهران و ریاض ابراز خوش‌بینی کرد.

خوشبینی وزارت خارجه کویت به برقراری صلح میان عربستان و ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه القبس، خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت اعلام کرد این کشور در خصوص سخنان مطرح شده از سوی عربستان و ایران به ویژه سخنان محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی برای برقراری صلح در منطقه خوش‌بین است.

وی درباره آخرین موضع‌گیری کویت در پیوستن به ائتلاف حمایت از امنیت دریانوردی در خلیج‌فارس هم گفت: کویت تاکنون موضع رسمی خود را درباره پیوستن به این ائتلاف اعلام نکرده است و پس از بررسی جزئیات این ائتلاف، موضع رسمی خود را اعلام خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه کویت در بخشی دیگر از اظهاراتش درباره میزبانی این کشور برای نشست‌های یمنی اعلام آمادگی کرد و افزود: برای دستیابی به توافق در مسئله یمن آماده میزبانی از نشست‌ها هستیم و این مسئله با اعلام آتش‌بس در یمن همسو می‌باشد.

پیش از این پایگاه خبری میدل ایست آی اعلام کرد دولت عربستان سعودی به عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق به منظور ترتیب مقدمات نشستی با ایران، به عنوان نخستین گام برای کاهش تنش در منطقه، چراغ سبز نشان داد.

به گزارش این پایگاه اینترنتی، عادل عبدالمهدی در سفر اخیر خود به عربستان به میانیجگری میان تهران و ریاض پرداخته و شروط هر یک از طرفین را برای انجام مذاکره به طرف دیگر منتقل کرده است.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: کویت ، ایران ، عربستان ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
هرکی با ال سعود مذاکره کنه انگار در کشتار مسلمانان جهان به دست وهابیت شریکه، لعنت خدا بر ال سعود و وهابیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
مذاکره با آل سعود، مذاکره با قاتلان، مسلمانان در سوریه و عراق و یمن و حجاج است، لااقل بگذارید خون شهدای مدافع حرم خشک شود.
آخرین اخبار