جمالی نژاد گفت: در وضعیت سخت جهانی که کشور‌های زیادی با بی ثباتی دست و پنجه نرم می‌کنند، شرایط کشور در حوزه پدافند عامل و غیر عامل خوب است.

پاینده/اقدامات خوب شهرداری‌ها در حوزه پدافند غیر عامل سخت و نرمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور در حاشیه دومین همایش ملی شهرداران و شورا‌های اسلامی در حوزه پدافند غیرعامل با عنوان مصون سازی زیرساخت‌ها و صیانت از مردم در جمع خبرنگاران گفت: در کنار موضوع پدافند عامل که بحث مهمی است پدافند غیر عامل نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و در این حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توجه خاصی به این موضوع دارند و محور تبیین موضوعات در حوزه پدافند غیر عامل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در کشور هستند.

وی افزود: ما سال گذشته با شهردارانی که جمعیت شهر‌های آن‌ها زیر ۵۰ هزار نفر بود جلسه خوبی برگزار کردیم و امسال تلاش کردیم که این کمربند را گسترش دهیم و این سیستم را کامل کنیم.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور گفت: جلسه امروز جلسه خوبی در حوزه پدافند غیرعامل سخت و نرم بود که موضوعات خوبی در آن مطرح شد و در کنار آن نیز ما رونمایی از تجهیزاتی را داشتیم که تولید متخصصان داخل کشور هستند و به همت وزارت دفاع تولید شده‌اند.

امنیت لازمه تمام شاخصه‌های شهرها و روستاها

جمالی‌نژاد ادامه داد: یکی از این تجهیزات مربوط به ماشین‌های آتش نشانی بود که امروز از آن رونمایی شد و باید اعلام کنم که لازمه تمام شاخصه‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها امنیت است و اگر این امنیت تأمین نشود، تمام دستاورد‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به اینکه شرایط کشور در حال حاضر با ثبات خوبی همراه است، گفت: خوشبختانه در شرایط سخت جهانی امروز که کشور‌های زیادی با بی‌ثباتی درگیر هستند، کشور ما در حوزه پدافند عامل و غیر عامل در وضعیت خوبی به سر می‌برد.


بیشتر بخوانید: افزایش بی‌رویه مهاجرت بذر حاشیه نشینی می‌پاشد/ بیکاری مهم‌ترین تهدید در شهرها


وی ادامه داد: در شهر‌ها و استان‌های کشور نه تنها در حوزه عمران، بلکه در مسائلی مانند پدافند غیرعامل دستاورد‌های خوبی حاصل شده است و هم اکنون نیز شهر‌ها درگیر این موضوع هستند.

جمالی گفت: من به تمام شهرداران اعلام می‌کنم که ما در وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در کنار آن‌ها هستیم و هرگونه کمکی که از دست ما بر بیاید، انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار