معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس از اختصاص ۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال از منابع صندوق امداد ولایت و اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و مناطق عشایری خبر داد.

اشتغال ۳ هزار مددجو در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جوادی حقیقی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس با تاکید بر اهمیت توانمندسازی مددجویان این نهاد گفت: پس از حصول اطمینان از درآمدزایی طرح‌های اشتغال، بسته به نوع طرح بعد از گذشت یک الی ۲ سال از اجرای طرح‌های مذکور، مددجویان توانمند شده، خودکفا شده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

او یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۹۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان استان جذب شده است که از این میزان، ۱۶۰ میلیارد ریال از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت هم افزایی و ۷۶۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و مناطق عشایری و بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ پرداخت شده است.

جوادی حقیقی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۷۸ خانوار در استان به خودکفایی رسیده و ۲۵۰۳ طرح اشتغال ایجاد شده است. تعداد ۹۴۶ طرح اشتغال برای زنان و ۱۵۵۷ طرح اشتغال برای مردان بوده است. همچنین از تعداد مذکور طرح ایجاد شده، ۴۱۳ طرح در زمینه مشاغل خانگی و ۲۰۹۰ طرح نیز در زمینه خوداشتغالی بوده است که توانسته برای ۳۰۵۲ نفر ایجاد شغل کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس با بیان اینکه وام‌های اشتغال بر اساس محل سکونت مجری طرح داده می‌شود، گفت: امسال ۶۸۳ طرح شهری با اعتبار ۲۴۳ میلیارد ریال و ۱۷۹۴ طرح روستایی نیز با اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.

او در خصوص نوع مشاغل ایجاد شده در طی این مدت خاطر نشان کرد: ۹۲۱ مورد مشاغل خدماتی، ۱۱۶۲ مورد دام‌پروری، ۱۳۷ مورد صنایع‌دستی و ۲۸۳ مورد کشاورزی ایجاد شده است.
انتهای پیام/م

اعطای تسهیلات اشتغال به مددجویان فارسی

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار