حناچی گفت: سال گذشته بیش از دو میلیون معاینه فنی در تهران صادر کردیم که در کنترل ذرات معلق بسیار موثر بود.

۷۰ درصد یکی از پادگان‌های نظامی را برای تهران گرفتیم/ صدور ۲ میلیون معاینه فنی در سال گذشتهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در همایش پوشش همگانی سلامت با اشاره به مولفه‌های شهری موثر در سلامت اظهار کرد: آلودگی هوا، محرک‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی مثل گرد و غبار، طغیان و آفت‌ها از مهمترین علل ایجاد آلودگی در شهر‌ها محسوب می‌شوند.

او ادامه داد: تعداد روز‌های خطرناک و تعداد روز‌های ناسالم برای افراد حساس در سال گذشته کاهش پیدا کرد و تعداد روز‌های تعطیل به علت آلودگی هوا هم به صفر رسید که علت ان ریزش گسترده باران، افزایش کیفیت سوخت تحویلی وزارت نفت و ارتقاء سیاست‌های ترافیکی پلیس راهور بود.

حناچی افزود: سال گذشته بیش از دو میلیون معاینه فنی در تهران صادر کردیم که در کنترل ذرات معلق بسیار موثر بود.

جایگاه تهران در شهرهای آلوده جهان

او با اشاره به جایگاه ایران از نظر آلودگی هوا در بین شهر‌های بزرگ جهان اظهار کرد: وضعیت تهران از بسیاری شهر‌های جهان مانند کراچی، دهلی، قاهره، کلکته، پکن و شانگ‌های بهتر است، اماعین حال از شهرهایی، چون استانبول، سئول، بانکوک، مسکو، لندن در جایگاه‌های پایین تری قرار داریم.

چهار میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه در تهران داریم

شهردار تهران به آمار وسیله نقلیه شهری شهر تهران اشاره کرد و افزود: حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه در تهران داریم که ۸۰ درصد آن‌ها یعنی سه میلیون و ۳۷۰ هزار دستگاه خودرو سبک هستند و ۱۸ درصد آمار مربوط به موتورسیکت است و موتورسیکلت‌های کاربراتوری معادل ۶ خودرو آلودگی هوا دارند، همچنین در تهران ۲۲ درصد از وانت ها، ۹ درصد از خودرو‌های مسافری و پنج درصد از تاکسی‌ها دارای موتور کاربراتوری هستند که آلایندگی بالایی دارند.

شهردار تهران به آلودگی صوتی شهر تهران اشاره کرد و گفت: در روز ۵۵ دِسی بل و شب ۴۵ دسی بل به طور متوسط آلودگی صوتی در تهران داریم که در حاشیه بزرگراه‌ها این رقم به ۷۰ تا ۸۰ دسی بل افزایش می‌یابد.

کاهش پسماند در تهران

حناچی اظهار کرد: موضوع پسماند در شهر تهران بسیار مهم است، در تهران به طور متوسط سال گذشته حدود ۷۰۰۰ تن زباله عمومی را حمل می‌کردیم که به ۶۵۰۰ تن کاهش یافته است و خوشبختانه هفته گذشته دولت هم برای پروژه‌هایی مانند تولید برق از پسماند مصوبه‌ای داشت و قرار شد برای بخش خصوصی قیمت واقعی تری در نظر بگیرند.

او با اشاره به بحث پسماند بیمارستانی، گفت: تلاش زیادی برای کنترل پسماند‌های بیمارستانی شده، اما کافی نیست و نیازمند همکاری‌های بیشتری وزارت بهداشت هستیم.

حناچی با بیان اینکه موضوع کاهش الودگی هوا و ترافیک در دستور کار است، گفت: صیانت و توسعه فضای سبز نیز برایمان حائز اهمیت است و در این دوره علی رغم اینکه از نظر اقتصادی به شدت تحت فشار و در وضعیت حادی بودیم، اما از تخریب باغات در تهران جلوگیری کردیم.

او همچنین گفت: امروز اتفاق خوبی افتاد و حدود ۷۰ درصد یکی از بزرگترین پادگان‌های نظامی شهر تهران را در شورای عالی شهرسازی برای شهر تهران گرفتیم و این خبر مهمی بود چرا که این پادگان در یکی از ارزشمندترین نقاط شهر واقع شده است.

انتهای پیام/

 موضوع پسماند در شهر تهران بسیار مهم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار