حبیب‌الله خجسته‌پور با اشاره به لزوم حمایت از خانواده زندانیان گفت: خانواده زندانیان گاه تاوان بیشتری از زندانیان می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده این استان با بیان اینکه نه تنها زندانی‌ها که خانواده زندانیان نیز از آسیب‌های ناشی از زندانی شدن درامان نیستند گفت: گاه فردی به واسطه خطایی سهوی یا عمدی در زندان تاوان خطای خود را می‌بینید، اما خانواده این افراد بیشتر از خود فرد درگیر این تاوان هستند.

او بر ضرورت کمک به خانواده زندانیان تاکید کرد و افزود : باید جدا از توانمند سازی زندانیان و ارائه آموزش‌های مهارتی به آنها، توانمندسازی خانواده زندانیان آسیب‌پذیر نیز با هدف کمک به ایجاد اشتغال و درآمد زایی آنها، در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان به نقش مهم خیرین در این بخش پرداخت و گفت: ورود خیرین به این حوزه می‌تواند آثار و برکات مثبتی به همراه داشته باشد.

خجسته‌پور با بیان اینکه خانواده‌های افراد زندانی یقینا بیشتر از دیگر خانواده‌های محروم، در معرض آسیب و خطر هستند ادامه داد: حمایت از خانواده زندانیان و خصوصا زندانیان نیازمند باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. اگر می‌خواهیم جامعه‌ای امن و آرام داشته و کمتر در آینده در معرض آسیب‌ها باشیم، باید به وضعیت این خانواده‌ها رسیدگی کنیم.

او مهارت‌آموزی و اشتغال زندانیان آزاد شده را در عدم بازگشت آن‌ها به زندان بسیار موثر ارزیابیکرد و افزود : باید به کارگماردن و اشتغال زندانیان آزاد شده از زندان را به عنوان امری حسنه در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم. چرا که این مهم در جلوگیری از بازگشت این افراد به زندان نقش مهمی دارد.

معاون سیاسی استاندار سمنان در بخش دیگری به سهم بالای بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها در مرگ و میر در سطح کشور اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه نرم ابتلا به سرطان در استان سمنان کمتر از میانگین کشوری است.

خجسته پور از تلاش مدیریت استان برای تثبیت این موقعیت، در راستای کاهش این نُرم و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها خبر داد و افزود: بخش عمده هدف ما در استان در خصوص پرداختن به این مقوله، سیاست پیشگیری از ابتلا به سرطان است.

او به نقش مهم ورزش در سلامت جامعه پرداخت و ضمن تبریک هفته تربیت بدنی افزود: توجه به ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی به تامین سلامت آحاد جامعه کمک شایانی می‌کند.

خجسته‌پور خواستار توجه بیشتر به ورزش همگانی شد و اظهار کرد: اگرچه توسعه ورزش قهرمانی و پرورش قهرمانان ملی و بین‌المللی به افزایش نشاط و انگیزه در بین قشر جوان کمک می‌کند و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد، اما باید به موازات آن به توسعه بیش از پیش ورزش همگانی نیز اندیشید.

انتهای پیام/ح

نرخ سرطان در سمنان کمتر از میانگین کشوری است

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.