رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت:۴۰ خانه ورزش روستایی با اعتبار هر یک ۱۰۰ میلیون ریال همزمان با هفته تربیت بدنی در این استان تجهیز شدند.

۴۰ خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان تجهیز شدند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمدامیر براهویی رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستا‌ها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه باموادمخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند.

براهویی   میز پینگ پنگ، راکت و توپ میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی را از جمله تجهیزات این خانه‌های ورزش روستایی عنوان کرد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: با مجهز شدن این خانه‌های ورزش روستایی تعداد این خانه‌ها در استان به ۲۴۲ خانه افزایش یافت.

او  افزود: با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان قرار است تعداد خانه‌های ورزش روستایی استان تا پایان سالجاری به ۳۰۰ خانه ارتقا یابد تا گامی مثبت در ورزش در روستایی‌ترین استان کشور باشد.

براهویی گفت: با توجه به تنوع فرهنگی تاکنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوریکه تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش‌از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

او  ادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی و محلی است.

انتهای پیام/ع

سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی و محلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار