سردی بازار فروش عسل شیرینی این محصول را به کام تولید کنندگان تلخ کرده است.

مهرورز پرورش دهنده زنبور عسل در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت:  به دلیل علاقه اش به شغل آزاد از سال ۸۸ وارد حرفه زنبورداری شده است.

او با اشاره به اینکه این کار را با سرمایه اولیه و خرید ۵۰ کلونی شروع کرده است افزود: به لحاظ تولید  پیشرفت کار رضایت بخش است.

مهروز با بیان اینکه  مشکل اصلی پرورش دهندگان زنبور عسل بازار فروش است اظهار کرد: در فصل فروش حجم زیادی عسل بی کیفیت و فرآورده‌های آن با قیمت ارزان‌تر از خارج استان وارد می‌شود.

پرورش دهنده  زنبور عسل ادامه داد: در این زمان، چون پای دلال در میان است عسل دلالان با بازار گرمی روبه رو می‌شود و تشخیص برای مردم شخت می‌شود عسل  مرغوب تولیدی استان روی دستانمان می‌ماند.

مهرورز گفت: در این شریط  تولید کننده استان  مجبور است از قیمت محصول با کیفیت خود کم کند  تا عسل تولیدی خود را به فروش برساند.

پرورش دهنده زنبور عسل ادامه داد: باتوجه به اینکه آب و هوا در پرورش زنبور عسل موثر است به دلیل خشکسالی‌های زنبورستان‌ها فقط برای اینکه بتوانند موقعیت شغلی خود را حفظ کنند متحمل هزینه‌های سنگین شده اند که خود آن حمایت مسئولین را می‌طلبد.

او بیان کرد: اکنون برای فروش محصولاتش  برای فروش محصولات خود به فعالیت در فضای مجازی پرداخته ام و از این طریق به صورت کلی یا جزئی فروش داشته ایم.

پرورش دهنده زنبور عسل با اشاره به اینکه  اکنو ن عسل طبیعی و فراورده‌های آن مثل گرده گل، ژل رویال، موم و بنه موم تولید میکند افزود: در صورت حمایت مسئولین نه تنها میزان تولید فرآورده‌های زنبور عسل افزایش می‌یابد بلکه میزان اشتغال زایی و رضایت تولید کننده نیز دوچندان می‌شود.

انتهای پیام / ط  ا

برچسب ها: صنعت ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.