رئیس اداره هماهنگی، مناسبت‌ها و آموزش شهروندی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: برای ایستگاه‌های صلواتی در دهه پایانی صفر اقدامات ویژه‌ای در نظر گرفته شده و موکب‌ها از کیفیت بالای آموزشی، بهداشتی و امنیتی برخوردار هستند.

ایستگاه‌های صلواتی مشهد از کیفیت بالایی برخوردار استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  عطیه نیک جوانی رئیس اداره هماهنگی، مناسبت‌ها و آموزش شهروندی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در جلسه آموزشی ویژه متولیان ایستگاه‌های صلواتی دهه پایانی صفر که در فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری مشهد برگزار شد،گفت:  ورود هر ساله ۵۰۰ هزار زائر به مشهد، وظیفه شهرداری برای ارائه خدمت هرچه بهتر به زائران را دوچندان کرده است.

او تصریح کرد: به همین منظور تا ۱۰ کیلومتر از مبادی ورودی شهر مانند محور قوچان، کلات، نیشابور، سرخس و میامی توسط شهرداری مشهد به زائران گرامی خدمات ارائه می‌شود.

رئیس اداره هماهنگی، مناسبت‌ها و آموزش شهروندی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه پاکبانان به صورت شبانه روزی مشغول پاکسازی قبل و بعد از ورود زائران هستند، گفت: سلامت روان و جسم زائران برای ما اهمیت زیادی دارد به همین دلیل برای افزایش کیفیت آموزشی، امنیتی و بهداشتی بالایی را در نظر گرفته شده است.

نیک جوانی افزود: ۲۳۰ نفر از پاکبانان از ساعت ۶ صبح به پاکسازی مبادی ورودی شهر مشغول اند. ۵ هزار و ۶۰۰ نفر نیز در سطح شهر به ارائه خدمات می‌پردازند، همچنین در تمامی ایستگاه‌های صلواتی، سطل زباله تعبیه شده است.

او با بیان اینکه برای خدمات هرچه بهتر و فراهم کردن نیاز‌های زائران، تمامی بازار‌ها و میادین سطح شهر تا پایان دهه صفر باز می‌باشد، تصریح کرد: از دیگر اقدامات شهرداری فعالیت‌های فرهنگی، تعزیه خوانی و اجرای تئاتر در عرصه میدان شهدا است.


 پلیس یار رضوی به کمک هیات عزاداری


سرهنگ بوستانی رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به وجود هرگونه موارد مشکوک در مراسمات عزاداری دهه پایانی صفر، گفت: زائران و متولیان ایستگاه‌های صلواتی هرگونه مورد مشکوکی مشاهده کردند آن را به پلیس و مراکز انتظامی نزدیک به موکب اطلاع دهند.

او تصریح کرد: ایجاد حریق عمدی، ایجاد رعب و وحشت، نزاع و درگیری از مصادیق خرابکاری است و شهروندان و عزاداران محترم باید آن را سریعا به مراکز پلیس اعلام کنند.

رییس پلیس پیشگیری خراسان رضوی گفت: امسال در رابطه با مسائل بیوتروریسم هماهنگی خوبی با هیات مذهبی شده و به همین منظور افرادی تحت عنوان پلیس یار رضوی با پوشش مخصوص مسوول انسجام و انتظام هیات‌ها هستند.

بوستانی افزود: ایستگاه‌های صلواتی پس از اخذ مجوز‌های لازم، در جانمایی ایستگاه خود نباید مزاحم عبور و مرور شهروندان شوند و از نصب بلندگو و باند با صدای زیاد خودداری کنند.

انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.