باز هم رانش زمین در نزدیکی روستای دیندارلو + تصاویر

چند سالی است رانش زمین در این منطقه و در روستای دیندارلوی شهرستان فسا مردم این منطقه را به وحشت انداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، چند سالی است رانش زمین در این منطقه و در روستای دیندارلوی شهرستان فسا مردم این منطقه را به وحشت انداخته است.

حفره‌ای به طول بیش از یکصد متر و عمق ۳ متر در منطقه تنگ ایج استهبان ایجاد شد.

رئیس مرکز زمین شناسی جنوب کشور به همراه مسئولان و کارشناسان شهرستان‌های فسا و استهبان ضمن بازدید از این پدیده، مسدود کردن راه‌های مسیل‌ها و سیل‌ها را به این منطقه را عنوان کرد.

یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: این رانش ادامه همان رانش‌های چند سال قبل است که در این منطقه رخ داده و یکی از راه‌های جلوگیری از ادامه این رانش‌ها در زمان کوتاه مدت مسدود سازی راه‌ها و مسیر‌های ورود سیلاب‌ها به طرف این شکاف‌ها است که با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان و بارش باران باید این اقدام مهم را به صورت فوری انجام داد.

او یکی دیگر از راهکاره‌های بلند مدت در این منطقه را مدیریت منابع آب دانست و افزود باید تلاش شود در مصرف آب برای کشاورزی با استفاده از آبیاری‌های نوین صورت بگیرد تا بتوان از بروز حادثه ایی بزرگتر جلوگیری کرد.


بیشتر بخوانید: خطر فرونشست چهار روستای فارس را تهدید می‌کند 


سرپرست فرمانداری ویژه فسا هم در این بازدید از تحویل زمین‌های مسکونی برای اهالی روستای دیندارلو که در دچار خسارت شدند خبر داد و گفت: افرادی که در حاشیه این فرو نشست منازل آن‌ها دچار خسارت شدند میتوانند به اداره بنیاد مسکن مراجعه کنند و قطعه زمین خود را به صورت رایگان تحویل بگیرند.

باز هم رانش زمین در نزدیکی روستای دیندارلو

آرگیو افزود: برای این افراد وام‌های ارزان قیمت برای ساخت واحده‌های مسکونی نیز آماده شده و به افراد واجد شرایط پرداخت خواهد شد.


بیشتر بخوانید: احتمال تبدیل فرونشست روستای دیندارلو به فروچاله 


چهارسال قبل هم حفره‌ای به طول بیش از ۲۰۰ وعمق ۳ متر در روستای دیندارلو فسا و بزرگترین فروچاله‌ای کشور به قطر تقریبی ۲۰ متر و عمق نزدیک به ۱۰۰ متر در منطقه ایج استهبان و در نزدیکی روستای دیندارلو این روستا را در محاصره رانش زمین قرار داد و خسارت‌هایی را به منازل مسکونی وارد کرد.

باز هم رانش زمین در نزدیکی روستای دیندارلو


بیشتر بخوانید: آغاز جابجایی روستای دیندارلو 


با توجه به وقوع مجدد این فرونشست این پدیده باید به‌عنوان یکی از مخاطرات مهم و بحرانی در استان تلقی شده و مسئولین هر چه سریعتر راهکار‌هایی برای جلوگیری از خطرات احتمالی و رفع آن در نظر بگیرند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

رانش زمین در روستای دیندارلو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۸:۳۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
شما اول این فرو چاله رو درست کنید بعد به فکر منازل باشید ـ بنده خدا صاحب زمین چقدر خسارت دیده پس اون چی
آخرین اخبار