دانشجویان خوابگاهی دانشگاه صنعتی شریف، در پیام‌های زیادی از مشکلات خوابگاه خود گفتند.

دغدغه ى خواب به جاى درس/ حکایت اسکان بیش از حد دانشجویان در خوابگاه دانشگاه شریفبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه شریف ظرفیت خوابگاه‌های ۱۰ نفره را ۱۵ نفره و ۸ نفره را ۱۲ نفره کرده است. واقعاً جای تکان خوردن در خوابگاه نیست و افراد مازاد نه کمد دارند و نه تخت. همه‌ این‌ها درمورد بهترین دانشگاه صنعتی کشور است.
 
از معاون وزیر علوم جویاى این مسئله شدیم. مجتبی صدیقى معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره پیگیرى‌هاى انجام شده براى افزایش ظرفیت خوابگاهى دانشگاه صنعتى شریف، اظهار کرد: در دانشگاه صنعتی شریف تلاش‌های زیادی شد تا ظرفیت خوابگاهی در همین نیم سال جدید اضافه شود. این شرایط مطلوب‌تر قرار بود به واسطه‌ اجاره‌ ساختمان‌های اطراف دانشگاه صورت گیرد.
 
او با اشاره به مشکلات پیش آمده در انتقال مالکیت ساختمان کنار دانشگاه افزود: گرچه قرار بود تا اول مهر این مشکل رفع شود، ولی اتفاق پیش بینی نشده‌ای رخ داد و این ظرفیت فراهم نشد.

بیشتر بخوانید: دانشگاه فنی و حرفه‌ای اندر خم بی‌توجهی


صدیقى بیان کرد: مدیران دانشگاه صنعتی شریف به دنبال آن هستند که در فاصله‌ کوتاه ظرفیت خوابگاهی را با یک الی دو ساختمان بیشتر کنند. این مدت هم برای بلاتکلیف نماندن دانشجو‌ها مجبور به افزایش ظرفیت و تراکم خوابگاه‌های دیگر شدند.

او ضمن اشاره به کاهش تراکم دانشجویی که در انتهاى مهر ماهِ پیش رو وجود دارد گفت: دانشگاه‌ها در پایان مهرماه گشایش خواهند داشت و ظرفیت خالی پیدا خواهند کرد چراکه اکثر دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا پایان مهر، پایان‌نامه‌ خود را ارائه خواهند کرد و فارغ‌التحصیل خواهند شد.

معاون وزیر علوم در پایان مطرح کرد: ما همچنان پیگیر ساختمان استیجاری کنار دانشگاه صنعتی شریف هستیم و به کمک صندوق رفاه دانشجویان نیازمندیم.

انتهاى پیام/

براى کمبود ظرفیت خوابگاه دانشجویان شریف چه نسخه‌اى پیچیده شد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار