اجرای ۵۳ طرح عمران روستایی در بخش مرکزی نورآباد

بخشدار مرکزی نورآباد دلفان گفت: ۵۳ طرح عمران روستایی با اعتبار ۹۷۸ میلیون تومان در روستا‌های این بخش اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مصطفی آوختی بخشدار مرکزی نورآباد دلفان اظهارداشت: این طرح‌ها شامل زیرسازی و آسفالت معابر، جدول گذاری و احداث کانال، احداث پل ارتباطی، رفع نقاط حادثه خیز و مشارکت درساخت مدارس، غسالخانه و مساجد است که در بیش از ۵۰ روستای بخش مرکزی توسط دهیاری‌ها اجرایی شده اند.

او افزود: با همکاری بنیادمسکن بیش از ۷۲ هزار تن در سطح معابر عمومی ۵ روستای این بخش آسفالت ریزی شده و عملیات زیرسازی ۳۰ هزار متر مربع ازمعابر روستا‌های این بخش نیز به پایان رسیده و آماده آسفالت است.

آوختی، تعداد دهیاری‌های بخش مرکزی نورآباد را ۹۲ دهیاری اعلام کرد و افزود: ۲۵ روستای دیگر در این بخش شرایط لازم را برای تاسیس دهیاری دارند که امیدواریم مورد موافقت مسئولان قرار گیرند.

بخشدار مرکزی نورآباد افزود: دهیاری ها، نقش چشمگیری در عمران و آبادانی روستاها، پیگیری مطالبات و حل مشکلات مردم روستا دارند که موافقت با تاسیس دهیاری‌های جدید نوید بخش عمران آبادانی در این روستا‌ها خواهد بود.

آوختی با بیان اینکه تمامی روستا‌های بخش مرکزی از نعمت برق بهره‌مند شده اند اظهار داشت: ۸۵ درصد روستا‌های بخش مرکزی گازرسانی شده و تنها ۱۵ روستا از منطقه میربگ جنوبی گازرسانی نشده که کار گازرسانی به این روستا‌ها نیز درساخت اقدام است.

بخشدار مرکزی نورآباد، تعداد روستا‌های این بخش را ۱۶۲ روستا با ۴۰ هزار جمعیت بیان کرد و گفت: این بخش ظرفیت‌های مهمی در حوزه گردشگری دارد که می‌توان به امامزاده محمدم زید (ع)، آبشار‌های خسلگه و سوله و روستای نمونه گردشگری سرمرنگ اشاره کرد.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان قرار دارد. این شهرستان داری سه بخش مرکزی، خاوه و کاکاوند است.

انتهای پیام/م

۵۳ طرح عمران روستایی در بخش مرکزی نورآباد اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.