مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان از افزایش دو برابری تولید عسل نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: امسال بیش از ۲۰۰ تن عسل در این شهرستان تولید شده است.

۲۰۰ تن عسل در مریوان تولید می شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، سیدعزیز هاشمی اظهار داشت: شهرستان مریوان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و وجود مراتع و دشت‌های پوشیده از پوشش گیاهی ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای تولید عسل دارد.

او با اشاره به افزایش کلونی‌های زنبور عسل در این شهرستان، افزود: زنبورداران مریوانی سال گذشته ۲۵ هزار کلونی داشتند که با حمایت جهاد کشاورزی و تشویق و ترغیب زنبورداران این تعداد کلونی امسال به ۳۰ هزار کلونی افزایش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان ادامه داد: از ۳۰ هزار کلنی زنبور عسل در شهرستان مریوان، ۲۷ هزار مورد از آن‌ها مدرن و سه هزار مورد کلنی نیز به صورت بومی است.

هاشمی قیمت هر کیلوگرم عسل را بطور میانگین یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعلام کرد و یادآور شد: در این شهرستان ۷۲۰ نفر به شغل زنبورداری مشغول هستند و هر ساله درآمد خوبی از فروش عسل عاید آن‌ها می‌شود.

او بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون این سازمان در راستای تشویق و ترغیب بیشتر زنبورداران و متقاضیان این حرفه تعداد ۶۰ کلونی زنبور عسل به صورت رایگان به متقاضیان واگذار کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی در قالب سایت‌های الگویی جامع تولیدی ترویجی برای ۲۲۵ نفر روز، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای تحت عنوان تربیت زنبورداران صنعتی درجه دو و تربیت زنبورداران تولید ژل رویال برای ۸۳۵ نفر روز از مهمترین فعالیت‌های جهاد کشاورزی برای ارتقای سطح دانش زنبورداران مریوانی است.

هاشمی اظهار داشت: از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی مریوان می‌توان به برگزاری دوره ترویجی در قالب سایت‌های الگویی جامع تولیدی ترویجی برای ۲۴۰ نفر روز ویژه نیرو‌های مسلح اشاره کرد.

انتهای پیام/ز

وجود ۳۰ هزار کلنی زنبور عسل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.