رییس اداره بیمه گری و در آمد بیمه سلامت کرمان با اشاره به اینکه سلامت حقی است همگانی گفت: پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان یکی از راهبردهای اساسی بیمه سلامت است.

پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان یکی از راهبردهای اساسی بیمه سلامتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امید نکو بخت،رییس اداره بیمه گری و درآمد بیمه سلامت افزود: دراین طرح برای همه افراد با در نظر گرفتن اصل عدالت و مشارکت در پرداخت حق بیمه بر اساس توان مالی و بهره مندی از خدمات سلامت بر اساس نیاز، سلامتی و حفاظت مالی را فراهم می‌کنند.

او تصریح کرد: در این نظام بسته خدمتی یکسان به عنوان خدمات پایه تعریف می شود که مزایای آن برای همه اعضا و با هدف فراهم آوردن حفاظت در برابر ریسک مالی ، بهبود دسترسی به خدمات سلامتی، و بهبود نتایج سلامتی سازمان می‌یابد.

رییس اداره بیمه گری و درآمد بیمه سلامت کرمان اظهار داشت: سلامتی افراد دائما در معرض خطرات محیطی قرار دارد و نفع یا ضرر ناشی از آن متوجه تمام افراد جامعه می شود و هر عضوی از جامعه که آسیب ببیند، می تواند سلامت دیگران را نیز تهدید کند.

او تصریح کرد: همچنین از دیدگاه اقتصادی با توجه به اینکه فرد در زمان بیماری قادر به انجام وظایف شغلی خود نمی باشد و از کار غیبت دارد، می تواند به نظام اقتصادی آسیب وارد کند که همین امر وجود نظام سلامت بیمه را که افراد را درمواقع بیماری و بار مالی زیاد بیماری حمایت کند ضروری می سازد.

او بیان کرد: هدف این سازمان، رفع نیاز خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت های پزشکی در حـوادث و سـوانح بود و این سازمان با عقد قرارداد با کلیه یبیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، درمانی ، دولتی، برخی بیمارستان ها، درمانگاه ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها و پزشکان در بخش خصوصی به ارائه خدمات به بیمه شدگان خود می‌پردازد.

او ادامه داد: به این شکل که بیمه شدگان هنگام مراجعه به مراکز طرف قرارداد فقط بخشی از هزینه ی خویش را به عنوان فرانشیز پرداخت کرده و بقیه ی هزینه را مراکز طرف قرارداد از سازمان ارائه ی خدمات درمانی اخذ می‌کنند.

رییس اداره بیمه گری و درآمد بیمه سلامت استان کرمان گفت : از آنجا كه توسعه ی نظام ارائه ی سلامت کشور همواره یکی از مهمترین فرامین مورد تأکید در سیاستهای کلی مقام معظم رهبری، قانون برنامه ی پنجم و ششم توسعه و یکی از اهداف اصلی نظام درماني كشور بوده است از این رو، با ابلاغ اساسنامه تشکیل سازمان ارائه ی سلامت در تاریخ ۲۲مرداد سال ۹۱ و براساس ماده 38 قانون برنامه ی پنجم توسعه، با اهداف بلندی همچون (عدالت محوری، ارتقای سطح کیفیت درارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان، رفع همپوشانی بیمه ای و بسط وگسترش برنامه ی پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر كشور، تجمیع سازمانهای بیمه گر در زمينه ی درمان)همراه بوده است.

او درادامه اظهار داشت: در تاریخ اول مهر سال ۱۳۹۱سازمان بیمه خدمات درمانی به سازمان بیمه سلامت تغييرنـام پيدا کرد ، تا به این ترتیب خدمات پایه سلامت به طور یکسان به تمامی مردم در قالب یک سازمان ارائه شود.

او تصریح کرد: جریان شتابان گرایش به IT و هوشمندسازی فرایندها و تقویت دیدگاه سیستمی ، استقرار سازمان الکترونیک ، توانمندسازی... سازمان بیمه سلامت را در راستای تحقق یکی از اهداف کلان خود یعنی " حفاظت مالی " به طراحی و تدوین و اجرای استراتژیها و دکترین ها( نظریه ها) واداشته است.

انتهای پیام/ س

حفاظت مالی از بیمه شدگان یکی از راهبردهای اساسی بیمه سلامت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار