رئیس اجرائی دولت افغانستان در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای با نخست وزیر روسیه دیدار و گفتگو کرد.

دیدار و گفتگوی «عبدالله» و «مدودوف» درباره صلح و همکاری های تجاریبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان روز گذشته در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در شهر تاشکند با دمتری مدودوف، نخست وزیر روسیه دیدار و گفتگو کرد.

مدودوف در این دیدار گفت: متاسفانه مبادلات تجارتی میان افغانستان و روسیه کاهش یافته و روسیه علاقمند است میزان مبادلات تجارتی میان دو کشور افزایش یابد.

وی تاکید کرده که روسیه آماده است در برنامه‌های زیرساختی در افغانستان سرمایه‌گذاری کند و طرح‌های گذشته را نیز تکمیل نماید.

نخست وزیر روسیه همچنین افزود که کشورش به کمک‌های خود برای افغانستان در عرصه فرهنگ، فراهم کردن بورسیه‌های تحصیلی، آموزش افسران نظامی و مبارزه با مواد مخدر ادامه می‌دهد.

مدودوف در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت که کشورش از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند و امیدوار است صلح و ثبات به زودی به افغانستان برگردد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان نیز با قدردانی از کمک‌های روسیه اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان به رغم تهدیدهای طالبان برگزار گردید و مردم برای دفاع از مردم‌سالاری پای صندوق‌های رای رفتند.

وی افزود: صلح برای مردم و حکومت از اولویت برخوردار است و صلح در افغانستان بدون همکاری دوستان و متحدان بین‌المللی به شمول روسیه نمی تواند برقرار شود. رئیس اجرائی دولت افغانستان از تلاش‌های مسکو برای گفتگوهای صلح قدردانی نمود.

عبدالله همچنین از علاقمندی روسیه برای سرمایه‌گذاری در افغانستان استقبال کرد.

گفتنی است که رئیس اجرائی دولت افغانستان روز جمعه (10 عقرب/ آبان) برای شرکت در هجدهمین نشست سازمان همکاری‌های شانگهای به شهر تاشکند، پایتخت ازبکستان سفر کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار