معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از پرداخت خسارت سیلاب فروردین ماه به کشاورزان خسارت دیده خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: در هفته جاری خسارات ۹۰ درصد از پرونده‌های مربوط به زمین‌های کشاورزی آسیب دیده از سیلاب استان پرداخت خواهد شد.

او با بیان اینکه پژوهشگاه فضایی کشور ۹ هزار و ۱۰۰ پرونده دیگر را برای دریافت خسارات تایید کرده است و گروه سنجش از دور پژوهشگاه فضایی ایران از ۲۶ فرودین ماه امسال به سفارش سازمان آب و برق خوزستان، اقدام به تهیه نقشه محدوده سیل و پهنه‌های آبی جنوب استان خوزستان از اهواز تا آبادان کرده است.

عبیات بیان داشت: از مجموع پرونده‌های خسارت سیل تا پایان مهرماه کار پرداخت خسارت به ۱۱ هزار و ۲۰۰ پرونده انجام شده و کار نهایی سازی و بارگذاری بخش قابل توجهی از دیگر پرونده‌ها جهت معرفی به بانک‌ها در هفته جاری به پایان می‌رسد.

رئیس کارگروه رسیدگی به خسارات کشاورزی سیل در استان خوزستان گفت: جمع خسارت‌های مربوط به این پرونده‌ها بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که با پرداخت آن‌ها نسبت پرونده‌های تایید شده به ۹۰ درصد خواهد رسید کار بررسی ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده دیگر در پژوهشگاه فضایی در حال انجام است و با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم که به زودی تکلیف این پرونده‌ها نیز روشن شود.

انتهای پیام/م

نوید روزهای خوش برای کشاورزان خوزستانی

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.