استاندار گیلان در دیدار با مدیران اوقاف گفت: از صفات نیکو که به عنوان صدقه جاریه می‌ماند و برکات ارزشمندی نصیب افراد جامعه می‌کند سنت حسنه وقف است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز در دیدار با مدیران اوقاف گیلان که به مناسبت گرامیداشت دهه وقف در استانداری انجام شد، گفت: احسان و نیکوکاری مبتنی بر کمک به دیگران و همنوعان از برترین فضایل انسانی است.

او افزود: ادیان الهی به ویژه دین اسلام بر وقف تاکید دارد و دستورات صریح و واضحی در این راستا صادرکرده است.

استاندار گیلان گفت: از صفات نیکو که به عنوان صدقه جاریه می‌ماند و  اثرات و برکات ارزشمندی نصیب افراد جامعه می‌کند سنت حسنه وقف است.

ارسلان زارع گفت: سنت حسنه وقف با عنوان صدقه جاریه علاوه بر داشتن سابقه تاریخی، اقدامی فرهنگی ارزشی و اجتناعی محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه، وقف علاوه بر آثار معنوی، عمل ماندگاری در عرصه اقتصادی و خدمت رسانی به مردم ایجاد می‌کند، افزود: انتظار است که در ترویج آن روحانیون و ائمه جمعه و جماعات و همه کسانی که تریبون دارند پیوسته تبلیغ کنند.

استاندار گیلان گفت: وقف نمادی از خیرخواهی، تعاون و همزیستی و عطوفت انسانی و جلوه‌ای از کمال انسانی است که برگرفته از ایده‌های بالای ایمان به خدا است.

ارسلان زارع، با بیان اینکه سنت وقف عام است و منافع عمومی مردم را پیوسته تامین نمی‌کند، افزود: میل به جاویدان زیستن و ماندگاری نام نیک تشویق می‌کند افراد جامعه در وقف شریک شوند و یادگاری از خود برجای بگذارند که بعد از وفاتشان نام نیکشان بماند و برای جامعه مفید باشد.

او، با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف از مصادیق احسان و خیرخواهی و نیکوکاری است، گفت: خوشحال باشید از اینکه خداوند مشیتش بر این قرار گرفت که در این عرصه خدمتگذار به مردم هستید.

استاندار گیلان افزود: وقف می‌تواند راه گشای بسیاری از مشکلات ما در عرصه فرهنگی اقتصادی و اجتماعی باشد.

زارع، با اشاره به اینکه کشور ما به سبب تحریم‌های ظالمانه وناجوانمردانه استکبار دچار مشکلاتی است، گفت: تصور ما این است که وقف به عنوان یک مولفه مهم در عرصه اقتصادی هم می‌تواند در توسعه گیلان موثر باشد.

او افزود: در به روز رسانی نیات واقفان کوشش کنیم تا بخشی از مشکلات جامعه را از طریق وقف حل کنیم و یا حداقل کاهش بدهیم.

استاندار گیلان گفت: بقاع متبرکه نیاز دارند که براساس طرح‌های جامع مصوب نسبت بازسازی آن‌ها اقدام کنیم تا کیفیت خدمت رسانی به زائران بهتر شود.

ارسلان زارع افزود: امروزه زائران بقاع متبرکه فقط گیلانی نیستند و از بیشتر نقاط کشور و خارج از کشور هم زائر داریم.

او گفت: بخش مهمی از کار بازسازی بقاع متبرکه از سوی مردم باید انجام شود و مردم گیلان هم چنین روحیه‌ای دارند.

استاندار گیلان، بر ضرورت امید آفرینی هر چه بیشتر در میان مردم تاکید و تصریح کرد: هدف دشمن ایجاد تفرقه و ناامیدی بین مردم است و باید با امید آفرینی بیشتر، دشمنان را ناکام بگذاریم که این امر خشنودی مردم و خداوند را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام ستارعلیزاده ، مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان هم در این دیدار گفت: از دهه وقف پارسال تاکنون گیلانی‌ها ۳۸ میلیارد تومان درقالب طرح مودت به بقاع متبرکه اهدا کردند.

او  افزود: هزار و ۶۰۰ رقبه گیلان به مساحت ۵ میلیون متر مربع سند دار شد ومقدمات تثبیت مالکیت هزار هکتار از اراضی موقوفه به پایان رسیده که تاپایان امسال سند دارمی شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان تصریح کرد: از دهه وقف پارسال تاکنون ۴۱ وقف جدید به ارزش بیش از ۲۰میلیارد تومان در گیلان ثبت شد.

 

انتهای پیام/م.ع

سنت حسنه وقف اثرات و برکات ارزشمندی نصیب افراد جامعه می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.