مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس  گفت:پیش بینی می شود امسال ۶۵ تن زیتون   از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت:۹۴  بهره بردار زیتون  در این شهرستان فعالیت می کنند.

او با اشاره به اینکه شهرستان طبس ۱۵۷ هکتار  از اراضی کشاورزی سطح زیر کشت زیتون است گفت: از این میزان ۱۲۵ هکتار بارور و ۳۲ هکتار نهال می‌باشد.

بخشایی با بیان اینکه  امسال از اراضی کشاورزی ۶۵ تن زیتون برداشت می شود اظهار کرد: از این میزان محصول ۳۷ تن  جهت کنسرو و ۲۸ تن جهت روغن کشی استفاده می شود. 

او گفت: امسال تعداد ۷ هزار و ۵۵۰ اصل نهال زیتون رقم زرد لیبل دار بین متقاضیان از طریق فعال سازی بخش خصوصی (غرفه فروش نهال) توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس  ادامه داد: به منظور حمایت از زیتون کاران علاوه بر ارائه خدمات فنی و کارشناسی، طرح توسعه و اصلاح باغات زیتون با اعتبار ۱۵۰ میلیون ریال انجام و  همچینین عملیات هرس در سطح ۱۲ هکتار و تغذیه ۱۵ هکتار از باغات شهرستان اجرا شده است.

ابراهیمی مسئول فضای سبز موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس با بیان اینکه در فضای سبز آستان مبارک ۴ هکتار زیتون کاشت شده است. افزود: امسال  حدود ۱۰ تن محصول زیتون در فضای سبز آستان مبارک برداشت شود .

او افزود: پیش بینی میکنیم حدود ۸۰۰ کیلو گرم روغن زیتون داشته باشیم که نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش محصول خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.