فرماندار شهرستان کارون از برگزاری اولین جشنواره برداشت چای ترش در این شهرستان خبر داد.

معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اولین جشنواره برداشت چای ترش به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان و با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، موسوی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، سایر مسئولان استانی و شهرستانی و نیز اقشار مختلف مردم در روستای علوه شهرستان کارون برگزار گردید.

او با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در شهرستان بیان داشت: با برگزاری جشنواره‌های مختلف تلاش کردیم که ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در شهرستان را به تمامی مردم استان و نیز ایران و جهان معرفی کنیم.

خنفری تصریح کرد: در ابتدا مزارع زیر کشت چای ترش در روستای علوه تنها یک هکتار بوده که با تلاش صورت گرفته و برگزاری اولین جشنواره در سال گذشته و معرفی ظرفیت‌های این روستا اکنون اراضی تحت کشت چای ترش بیش از ۱۵ هکتار افزایش پیدا کرد. این امر موجبات ایجاد اشتغال پایدار و افزایش رونق صنایع دستی و جذب توریسم گردیده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: روستا‌های شهرستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف بوده که به پشتوانه و همت مردم و مسئولین طی یکی دو سال اخیر از برخی از این ظرفیت‌ها رونمایی شده است.

معصومه خنفری ادامه داد: روستای علوه و محصول چای ترش قرمز یکی از این پتانسیل‌ها است که بجز اهالی خود روستا کسی از آن مطلع نبوده است. اما اکنون این روستا از سراسر دنیا توریسم و گردشگر دارد و این اتفاق طی یکسال گذشته رخ داده است.

فرماندار کارون بیان کرد: استاندار خوزستان اهتمام ویژه‌ای به مبحث گردشگردی و ایجاد اشتغال در سطح استان کرده است.

همزمان با برپایی جشنواره برنامه‌هایی همچون عرضه صنایع دستی روستا، بازدید از مضیف و پذیرایی از میهمانان با چای ترش مورد توجه حاضران قرار گرفت.

انتهای پیام/گ

جشنواره چای ترش میزبان گردشگران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۲:۰۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
خیلی خوبه باید از نزدیک ببینید