پیشنهاد روسیه برای برگزاری نشست‌های کمیته نخست سازمان ملل در مکانی غیر از آمریکا رد شد

پیشنهاد روسیه برای انتقال نشست‌های کمیته نخست مجمع عمومی سازمان ملل درباره خلع سلاح از آمریکا به کشوری دیگر، از سوی این کمیته رد شد.

پیشنهاد روسیه برای جابه‌جایی نشست‌های کمیته نخست سازمان ملل در مکان غیر از آمریکا رد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری تاس، کمیته نخست مجمع عمومی سازمان ملل درباره خلع سلاح، پیشنهاد روسیه برای انتقال نشست‌های این کمیته از آمریکا را پس از آنکه این کشور برای برخی دیپلمات‌ها و نماینده‌های روس روادید صادر نکرد، رد کرد.

۱۸ کشور از جمله ایران، چین، قزاقستان، چندین کشور آمریکای لاتین و چند کشور آفریقایی از طرح پیشنهادی روسیه اعلام حمایت کرده و ۶۹ کشور به آن رای منفی دادند، همچنین ۷۲ کشور نیز به آن رای ممتنع دادند.

لغو صدور روادید غیرمهاجرتی آمریکا برای شهروندان روسیه

روسیه به دبیر کل سازمان ملل پیشنهاد داده بود اگر تحولی در موضوع صدور روادید توسط آمریکا ایجاد نشود، از اول آوریل ۲۰۲۰ نشست‌های کمیته نخست سازمان ملل در مکان دیگری به جز نیویورک همانند ژنو یا وین برگزار شود.

پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در واکنش به اقدام سفارت آمریکا در مسکو مبنی بر لغو صدور روادید غیرمهاجرتی آمریکا برای شهروندان روسیه و در پاسخ به پرسشی درباره احتمال اقدام تلافی جویانه کرملین در برابر تصمیم آمریکا گفته بود: «ما این اقدام دولت آمریکا را بر سر شهروندان آمریکایی تلافی نخواهیم کرد.» (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار