سردار کتولی نژاد در دوره بصیرت افزایی در اراک گفت: بصیرت افزایی، دین محوری مبنای اصول اخلاقی و درسی ماست.

بصیرت افزایی، دین محوری مبنای اصول اخلاقی و درسی نیروی انتظامیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  سردار خدابخش کتولی نژاد معاون صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا در مراسم  افتتاحیه مراسم نهمین دوره بصیرت غیرتمرکزی فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان مرکزی یادبود شهید مرتضی کارچانی گفت: در کنار مسئولیت‌هایی که عمدتاً اجتماعی و باید برای نیروی انتظامی انجام شود، بصیرت افزایی، دین محوری مبنای اصول و اخلاقی و درسی ماست.

سردار کتولی نژاد ضمن بیان مسئولیت و مقررات مربوط در نظم و انضباط و امنیت و رعایت حقوق مردم به بیان جایگاه و مسئولیت معاونت صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا پرداخت وافزود: باید برای مقابله با دشمن در کنار نظم و امنیت و پیشرفت علمی و تجهیزات به دنبال خودسازی و معرفت افزایی هم باشیم.

او با اشاره به برنامه‌های تدوینی در نیروی انتظامی در ارتقاء بصیرت و کارآمدی کارکنان گفت: بصیرت، نظام واره ارزشی و کارکردی پلیس در تراز انقلاب اسلامی است.

نیروی انسانی با ارزش‌ترین سرمایه سازمانی ناجا

معاون صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا نیروی انسانی را با ارزش‌ترین سرمایه سازمانی دانست و بیان داشت: سرمایه گذاری در منایع انسانی و اعتلای توانمندی کارکنان یکی از زمینه‌ها و راه‌های کلیدی و بنیادی در دستیابی به راهبرد‌های هدف گذاری شده سازمانی است.

او با اشاره به مهمترین اهداف برگزاری دوره‌های بصیرت در ناجا تصریح کرد: سرمایه انسانی در بردارنده هر گونه یادگیری آگاهانه ارزش آفرین است و با توجه به تعدد و حساسیت ماموریت‌ها در نیروی انتظامی، بصیرت افزایی، روزآمدی و ارتقاء‌بصیرت کارکنان در مسائل مختلف اجتماعی از رویکرد‌هایی است که در این دوره‌ها با بهره گیری از اساتید مجرب پیگیری می‌شود.

سردار کتولی نژاد محور بنیادین برنامه‌های تدوینی در دوره‌های بصیرت در نیروی انتظامی را بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عنوان کرد و گفت: بصیرت، نظام واره ارزشی و کارکردی پلیس در تراز انقلاب اسلامی است و ضرورت تقویت بصیرت در فضای کنونی ایجاب می‌کند که از رهنمود‌های جامع قرآن، احادیث معصومین علیهم السلام و همچنین تدابیر حکیمانه ولایت فقیه برای ایجاد بصیرت و بینش در جامعه و شناخت دشمنان استفاده کرد.

او مهمترین بازخورد بصیرت افزایی کارکنان نیروی انتظامی را در رضای حق تعالی و توسعه خدمات بهینه به آحاد جامعه برشمرد و اظهار داشت: صیانت فردی ضامن اجرای قوانین است و صیانت سازمانی نیز ارتقاء منزلت سازمانی و بهبود خدمت رسانی به مردم را به همراه دارد و این مهم به عنوان یک چشم انداز اجرایی با قوت در برنامه‌های آموزشی نیروی انتظامی جاری و بر تقویت مبانی اثربخشی آن برنامه ریزی می‌شود.

نیروی‌های انتظامی مقتدر جان بر کف و تلاشگر

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی هم نیروی‌های انتظامی را مقتدر جان بر کف و تلاشگر در افزایش امنیت و نظم در جامعه دانست و گفت: در اردوگاه امام زمان جز این توقع نیست و نیروی انتظامی در کنار مسئولیت محوله به دنبال خودسازی بصیرت افزایی علم و دانش و معرفت است و این همان درسی است که ائمه علیهم السلام به ما دادند.

دوره‌های بصیرت افزایی عامل خود سازی در مقابله با دشمن

سرهنگ مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی هم در این مراسم، آغاز به کار این دوره به غیرمتمرکز به نام شهید وطن مرتضی کاشانی را به فال نیک گرفت و گفت: این دوره‌ها باعث رشد و تعالی پرسنل نیروی انتظامی می‌شود و از طرف دیگر هم خود سازی در مقابله با دشمن است و باید مجهز به نیروی عقل و اندیشه و معرفت و بصیرت باشیم.

نهمین دوره بصیرت افزایی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، فرمانده انتظامی، جمعی از مسئولان و کارکنان و پرسنل نیروی انتظامی استان آغاز شد.

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.