رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مدتی است که آغاز شده و برخی مشکلات زیر ساختی، تیم‌های ملی و باشگاهی را با مشکل رو به رو کرده است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مدتی است که آغاز شده و شرایط برگزاری مسابقات در این هفته‌ هامناسب بوده است. البته نباید فراموش کرد که بسکتبال کشور همان طور که فدراسیونی‌ها هم بار‌ها به آن اشاره کرده اند با مشکل زیر ساخت رو به رو است و کمبود سالن و دیگر مسائل در بسیاری از موارد تیم‌های ملی و باشگاهی را با مشکل رو به رو کرده است.

با این حال ما امسال دیده ایم که مسئولان فدراسیون با عزم جدی تری به فکر برگزاری این مسابقات بوده اند و بهتر از سال‌های گذشته عمل کرده اند. از جمله این موارد می‌توان به تغییر لوگو مسابقات لیگ، طراحی کیت ثابت و یک شکل برای تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر، دسته یک و دسته ۲ (شامل درج لوگو سازمان لیگ وفیبا روی پیراهن‌ها)، در نظر گرفتن میکسدزون برای مصاحبه‌های پس از بازی، حل مسئله تبلیغات محیطی و انعقاد قرارداد با حامیان مالی برای مسابقات و ... اشاره کرد.

محیطی نامناسب در تبلیغات محیطی بسکتبال/ از لوگوی اشتباه تا قانون‌شکنی زمان مسابقات

این می‌توان شروع خوبی در لیگ بسکتبال کشور برای حرکت به سوی حرفه ای‌تر باشد، به هر صورت مشکلات زیاد است و بار‌ها دیده ایم که خود مسئولان هم به آن اشاره داشته اند، اما قطعا با ادامه این برنامه و استفاده از امکاناتی مانند ویدئو چک و ... می‌توان در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رشد بیشتر این رشته بود. با این حال  ما در ۳ هفته گذشته که رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال پیگیری شده است و  دیده ایم که یکی از این موارد که برپایی میکسدزون و انجام مصاحبه‌های پس از بازی در محیطی خاص و جدا بود، انجام نشده است، این در حالی بود که در ابتدای لیگ و در جلسه هماهنگی مسئولان به این مسئله تاکید کرده بودند که حتی اگر مربی و یا بازیکنی اقدام به چنین کاری نکند با جریمه مواجه می‌شود، اما این اتفاق در تالار بسکتبال آزادی تنها در بازی نخست میان تیم‌های پتروشیمی بندر امام و نیروی زمینی تهران اتفاق افتاد و در دیگر دیدار‌ها شاهد چنین مسئله‌ای نبودیم، همین بهانه‌ای شد تا به سراغ آرمین امانتی مسئول بازاریابی فدراسیون بسکتبال برویم و علت چنین مسئله‌ای را جویا شویم.  


بیشتر بخوانید: پیروزی شیمیدر با درخشش جمشیدی / شکست نزدیک بندری‌ها در خانه


امانتی درباره این که چرا مصاحبه‌ها ۲ هفته‌ای است که در میکسدزون انجام نمی‌شود گفت: چند مورد برای این مسئله وجود است، ما این شرایط را برای حامی مالی مان ایجاد کردیم  و میکسدزونی در نظر گرفتیم تا این مصاحبه‌ها در آن جا انجام شود و برای انجام نشدن این کار هم جریمه‌هایی را در نظر گرفتیم که باید تیم‌ها در میکسدزون مصاحبه کنند، اما از آن جایی که ۲۰ درصد میکسدزون در اختیار باشگاه‌ها است، اگر لوگوی باشگاه‌ها در آن لحاظ نشود باشگاه‌ها می‌توانند در قسمت در نظر گرفته شده مصاحبه‌ای انجام ندهند.

محیطی نامناسب در تبلیغات محیطی بسکتبال/ از لوگوی اشتباه تا قانون‌شکنی زمان مسابقات

او افزود: شرکت حامی ما در تلاش است تا تمام ایران را تجهیز کند و این کار مشکل است و بنابراین از آن جایی که در ابتدای لیگ هستیم  و در این هفته لوگوی باشگاه‌ها در میکسدزون لحاظ نشده بود چنین چیزی اتفاق نیافتد، اما از این به بعد اگر لوگوی باشگاه لحاظ شود و ۲۰ درصد به باشگاه‌ها تعلق بگیرد باید حتما مصاحبه‌ها در میکسدزون صورت بگیرد.  

مسئول کمیته بازاریابی درباره شرایط موجود در دیگر شهر‌های کشور هم عنوان داشت: برای نخستین بار حامی مالی را مانند فیبا گرفتیم که شریک تجاری ما باشد و تصور می‌کنم که حرکت خوبی بوده است، آئین نامه‌ای داشتیم که ۵ - ۶ سال استفاده می‌شد و صد در صد تبلیغات در اختیار فدراسیون بود، اما برای کمک به باشگاه‌ها چنین طرحی در نظر گرفتیم، به طور مثال بگویم همین حالا تیمی که به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شود از تبلیغات دور زمین چیزی نمی‌گیرد و تبلیغات برای برگزار کننده است، قوانین کشور ما هم به همین صورت بود و ما آمدیم گفتیم چند حالت بگذاریم و میزبانی برای باشگاه باشد و ۴۰ درصد به آنها برسد. حال اگر شرکت هزینه حامی را بدهد ۳۵ درصد تابلو‌ها در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گیرد، اما اگر سالن از فدراسیون باشد و هزینه را حامی بدهد، ۳۰ درصد تابلو‌ها به باشگاه‌ها تعلق می‌گیرد، اگر هزینه پخش کامل توسط حامی پرداخت شود، ۲۰ درصد در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گیرد، این نخستین باری است که چنین کاری انجام می شود و خیلی از این اتفاقات خوشحال هستیم.  


بیشتر بخوانید: ادامه روند بُرد‌های پالایشی‌ها این بار در تهران


او افزود: امسال برای نخستین مرتبه لباس تیم‌ها شرایط یکسانی دارد و لوگوی سازمان لیگ و فیبا روی آن درج شده است و ما این مسئله را در تمالم لیگ‌ها رعایت کردیم، این اتفاقات مهم است و به نظرم باید شرایطی را ایجاد کنیم که حامیان در لیگ حاضر شوند، البته ابتدای لیگ هستیم و خودم هم قبول دارم که ناهماهنگی‌هایی وجود دارد، ولی به امید خدا در آینده شرایط بهتر شود.  

محیطی نامناسب در تبلیغات محیطی بسکتبال/ از لوگوی اشتباه تا قانون‌شکنی زمان مسابقات

امانتی درباره اینکه حامیان مالی در فدراسیون بسکتبال فعال‌تر شده اند بیان داشت: بسکتبال در تمام دنیا رشته پر طرفداری است، ولی متاسفانه در ایران، چون پخش زیادی نداشته خیلی مطرح نیست. اکنون پخش بازی هایمان بیشتر شده و همین مسئله باعث می‌شود حامیان مالی با رغبت بیشتری به سمت این رشته بیایند. متاسفانه در گذشته تصور می‌کنم به حامیان احترام نگذاشته اند و آن‌ها هم به رشته‌های دیگری همچون والیبال رفته اند، ما باید چنین شرایط و بستری را فراهم کنیم تا حامیان به سمت و سوی بسکتبال بیایند، بسکتبال رشته دانشگاهی است و می توان آن را تقویت کرد و برای مردم شرایطی را به وجود آورد که از مسائل روزانه دور شوند و از دیدن یک رقابت ورزشی لذت ببرند، در نخستین بازی که به میزبانی گرگان برگزار شد، دیدیم که از ۳ ساعت پیش از آغاز مسابقه هواداران زیادی برای تماشای بازی به سالن آمده بودند، ولی یک مشکل داشت و آن‌هم این بود که بلیت فروشی انجام نشد. امیدوارم شرایط خوبی فراهم شود تا مردم بدون مشکل به تماشابی بازی بروند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون بسکتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار