نماینده، ولی فقیه در استان قزوین گفت: در جامعه خلاء تبیین معارف زکات داریم و باید در این زمینه اطلاع‌رسانی را جدی گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در جلسه شورای زکات استان قزوین با بیان اینکه در جامعه خلاء تبیین معارف زکات داریم، گفت: اگر می‌خواهیم زیرساخت‌ها را در حوزه زکات محکم کنیم باید اطلاع رسانی در باب معارف زکات را جدی بگیریم و ببینیم در آگاهی بخشی به جامعه چه جایگاهی داریم.

او با تأکید بر اینکه در اطلاع رسانی در باب زکات کوتاهی شده است، افزود: اگر زکات در جامعه به جایگاه شایسته و مطلوب خود برسد، آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و فقر کاهش می‌یابد و شاهد کاهش جمعیت زندانیان و رونق دانشگاه‌ها خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه نباید صرفاً نگاه بخش نامه‌ای در حوزه زکات داشته باشیم، افزود: باید در حوزه زکات به فکر ارتقای معرفتی جامعه باشیم تا همه با آگاهی کامل، زکات خود را پرداخت کنند.

رییس شورای زکات استان گفت: نباید صرفاً به آثار اجتماعی زکات نگاه کنیم بلکه باید نگاه اعتقادی به حوزه زکات داشته باشیم تا شاهد اثرگذاری و شوق بیشتر مردم در پرداخت باشیم.

او به کارگیری افراد دلسوز، با صداقت و معتقد را یکی از ضرورت‌های حوزه زکات مطرح کرد و گفت: کسی که صرفاً بر اساس وظایف شغلی وارد عرصه زکات می‌شود، نمی‌تواند اثرگذار باشد و باید افراد دخیل در این حوزه خودشان دلسوز، با صداقت و معتقد باشند.

افزایش پرداخت زکات در استان قزوین 

مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین هم در این جلسه گفت: در هفت ماهه امسال میزان پرداخت زکات نسبت به مدت مشابه پارسال سه درصد رشد داشته است.

او افزود: در این مدت بیش از ۹ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد که این مبلغ شامل دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان زکات واجب، دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون زکات مستحبی و چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون زکات فطریه و کفاره است.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: از مجموع زکات جمع آوری شده ۷۶ درصد برای محرومان و ۲۴ درصد برای امور عمرانی هزینه شده است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار