اظهار بیزاری و مبارزه با دشمنان از ویژگی‌های حزب الله در قرآن است

امام جمعه خوی گفت: اظهار بیزاری و مبارزه با دشمنان از ویژگی‌های حزب الله در قرآن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی درخطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعد از توصیه نماز گزاران به رعایت کردن تقوا اظهار داشت: در بخشی از روایات انسان‌های متقی تحت عنوان حزب الله معرفی شدندکه امیرمؤمنان (ع) می‌فرماید آیا خوش داری که از حزب پیروز خدا باشی؟ از خداوند سبحان پروا داشته باش و در همه کارهایت خوب عمل کن، زیرا خداوند با تقوا پیشگان و نیکوکاران است.

خطیب نماز جمعه خوی درادامه به ویژگی‌های حزب الله اشاره کردوگفت: ایمان داشتن به خداوند، ایمان به رسولخدا (ص)، ایمان به امامت ائمه (ع)، ایمان به سرای آخرت، بیزاری از دشمنان خدا و مبارزه با آنان ازجمله مواردی هستند که در آیات متعدد قرآن ویژگی‌هایی برای حزب الله بیان شده است .


قطع رابطه با افراد منحرف از مقدمات تهذیب نفس است


خطیب نماز جمعه خوی  گفت: یکی از ارزشـهای اخـلاقی تزکیه نفس می‌باشـد که بیـش از ۲۰ بار بصورت‌های گوناگون در قرآن آمده است نوع حکماء و علمای اخلاق هدف از علم اخلاق را تزکیه نفس بیان کرده اند.
 

او در ادامه با اشاره به روش‌های تهذیب نفس اظهار داشت: دوری جستن از افراد آلوده و دوری از هم نشینی با افراد شرور و منحرف یکی از مقدمات تهذیب نفس است.

نترسیدن از غیر خدا، امانت داری و راستی از ویژگی‌های انبیاست

 
خطیب نماز جمعه  با اشاره به مناسبت‌های هفته فرخنده میلاد پیامبر بزرگوار و حضرت موسی بن جعفر، روز اخلاق و مهرورزی، آغاز هفته کتاب و سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۵۸ را از جمله مناسبت‌های هفته برشمرد.

اودرادامه با پرداختن به بیان ویژگی‌های پیامبران اظهار داشت: یکی از معضلات اساسی جوامع بشری جدایی از ادیان الهی و آموزه‌های انبیاء و حاکمیت انسان‌های منحرف و فاسد بر بشر است.
 
شکوری در ادامه با استناد به؛ آیاتی از قرآن صداقت در گفتار، تعهد به وعده‌ها، امانت داری، نترسیدن از غیر خدا و حسن خلق و محبت را از جمله ویژگی‌های برجسته پیامبران الهی برشمرد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.