علی انصاری روانشناس و آسیبشناس حوزه آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تأثیر محرومیت بر رشد فکری و بعد روانی دانشآموزان اظهار کرد: اگر در شهرهای محروم در کنار شرایط فراهم شده از سمت آموزش و پرورش امکانات و فضا برای آموزش مهارتهای زندگی نباشد، یقیناً با آسیبهای جدی در آینده این دانشآموزان مواجه خواهیم بود.
او ادامه داد: نبود فضای درست آموزشی و احساس این خلاءها در بین نوجوانان و جوانان فضا را مستعد میکند تا آنها به سمت بزهکاری و آسیبهای روانی سوق پیدا کنند. در شرایط محرومیت این آسیبها نمود بیشتری پیدا خواهد کرد.
انصاری با اشاره به اهمیت محیط نو و آراسته یک کلاس آموزشی در تأثیرگذاری محتواهای آموزشی گفت: همانطور که خیرین به ساخت مدرسه اهمیت میدهند و بستر مناسب را جهت فراگیری مفیدتر دروس فراهم میکنند باید به کمبود فضاهای ورزشی که نشاط را افزایش میدهد، توجه بسزایی کرد چرا که کمبود شرایط ورزشی و تفریحی دانشآموزان را به فعالیتهای پر خطر دیگری سوق میدهد که از جمله آن استفاده از مواد مخدر است.
بیشتر بخوانید: جای خالی آموزش مهارت های زندگی در مدارس/ راه برخورد با دانشآموازن قلدر چیست؟
این آسیبشناس در پایان بیان کرد: نمیتوانیم تنها به دانشآموزان هشدار دوری از تفریحات پرخطر را بدهیم بلکه وظیفه ما و خانوادهها است تا با فراهم کردن شرایط مساعد و جذابتر برای رده سنی آنها، دانشآموزان را از ورود به دنیای بیراهه مواد مخدر نهی کنیم.
انتهای پیام/