انصاری گفت: نمی‌توان به دانش‌آموزان تنها هشدار داد بلکه باید با فراهم کردن شرایط از ورود آن‌ها به بی‌راهه مواد مخدر جلوگیری کرد.

قبل از هشدار دادن بستر را فراهم کنید/ مواد مخدر نتیجه بی‌توجهی به تفریح دانش‌آموزان استعلی انصاری روانشناس و آسیب‌شناس حوزه آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تأثیر محرومیت بر رشد فکری و بعد روانی دانش‌آموزان اظهار کرد: اگر در شهرهای محروم در کنار شرایط فراهم شده از سمت آموزش و پرورش امکانات و فضا برای آموزش مهارت‌های زندگی نباشد، یقیناً با آسیب‌های جدی در آینده این دانش‌آموزان مواجه خواهیم بود.

او ادامه داد: نبود فضای درست آموزشی و احساس این خلاء‌ها در بین نوجوانان و جوانان فضا را مستعد می‌کند تا آنها به سمت بزهکاری و آسیب‌های روانی سوق پیدا کنند. در شرایط محرومیت این آسیب‌ها نمود بیشتری پیدا خواهد کرد.

انصاری با اشاره به اهمیت محیط نو و آراسته یک کلاس آموزشی در تأثیرگذاری محتواهای آموزشی گفت: همانطور که خیرین به ساخت مدرسه اهمیت می‌دهند و بستر مناسب را جهت فراگیری مفیدتر دروس فراهم می‌کنند باید به کمبود فضاهای ورزشی که نشاط را افزایش می‌دهد، توجه بسزایی کرد چرا که کمبود شرایط ورزشی و تفریحی دانش‌آموزان را به فعالیت‌های پر خطر دیگری سوق می‌دهد که از جمله آن استفاده از مواد مخدر است.


بیشتر بخوانید: جای خالی آموزش مهارت های زندگی در مدارس/ راه برخورد با دانش‌آموازن قلدر چیست؟


این آسیب‌شناس در پایان بیان کرد: نمی‌توانیم تنها به دانش‌آموزان هشدار دوری از تفریحات پرخطر را بدهیم بلکه وظیفه ما و خانواده‌ها است تا با فراهم کردن شرایط مساعد و جذاب‌تر برای رده سنی آنها، دانش‌آموزان را از ورود به دنیای بی‌راهه مواد مخدر نهی کنیم.

انتهای پیام/

با فراهم کردن شرایط مساعد از ورود جوانان به دنیای مواد مخدر جلوگیری کنیم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار