پلیس راه استان مرکزی اعلام کرد: محور‌های استان مرکزی باز، اما با مه گرفتگی و کاهش دید رانندگان و لغزندگی همراه است.

محور‌های استان مرکزی مه گرفته و لغزندهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سرهنگ کهریزی رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: محور‌های استان مرکزی باز، اما با مه گرفتگی و کاهش دید رانندگان و لغزندگی همراه است.

سرهنگ کهریزی با بیان اینکه محور‌های مواصلاتی استان باز و سطح برخی جاده‌ها لغزنده است افزود: اکثر محور‌های مواصلاتی استان با مه گرفتگی و کاهش دید رانندگان همراه است

او اضافه کرد: همراه داشتن زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات زمستانی الزامی است

رئیس پلیس راه استان مرکزی بیان کرد: رانندگان سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را در جاده‌ها رعایت کنند.

برفروبی و پاکسازی ۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه شهری و روستایی استان مرکزی

زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی هم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته۱۳۰ نفر از راهداران استان با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر از جاده‌ها را برفروبی و پاکسازی کردند و برای جلوگیری از حوادث احتمالی در این جاده‌ها هم هزار و ۱۰۰ تن شن و نمک پخش شده است.

زندی‌فر با بیان اینکه جاده‌های این استان اکنون باز و تردد خودرو‌ها به صورت عادی در آن‌ها در جریان افزود: بیشتر جاده‌های استان شب گذشته با بارش همراه بوده‌اند و اکنون این بارش‌ها به صورت پراکنده در شهر‌های فراهان، ساوه و زرندیه ادامه دارد.

تمامی نقاط حادثه خیز جاده‌های استان مرکزی با نسب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی اشکارسازی شده اند و بی توجهی به جلو که عمدتا ناشی از خستگی و خواب الودگی است، انحراف به چپ و واژگونی خودرو بیشترین علل تصادفات در محور‌های استان مرکزی بوده است.

رانندگی با سرعت مطمئن، استفاده از کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان و رانندگی نکردن در حال خستگی و اخواب الودگی از مهمترین راهکار‌های کاهش حوادث رانندگی در محور‌ها است.

انتهای پیام / ج

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.