نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: مردم جلوتر از همه پای نظام ایستادند و به تصمیماتی که منافع ملی در آن مدنظر است تمکین می‌کنند.

مردم به تصمیماتی که منافع ملی در آن مدنظر است تمکین می‌کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: سه گروه هستند که در روز قیامت به خدا نزدیکترند، گروه اول مردی که قدرتمند است اگرنسبت به زیردست خود خشمناک شد عدالت و تقوا و خداترسی‌اش اجازه نمی‌دهد به زیردستش زور بگوید.

امام جمعه کرمان اظهار شت: گروه دوم کسانی هستند که بین دو نفر یا دو گروه و دوطایفه قضاوت می‌کنند، ولی دوستی‌ها آن‌ها را از عدالت خارج نمی‌کند و گروه سوم شخصی که حق را می‌گویند چه به ضرر و چه به نفع او باشد.

وی بیان داشت: باید مواظب باشیم که رهبری که حرفش برای ما حجت است وقتی فرمایشی دارند گوش فرا دهیم و عمل کنیم؛ ما معتقدیم، ولی فقیه جانشین به حق امام معصوم است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: یک‌سری تصمیمات ملی هستند که در چارچوب قانون اجرا می‌شوند در تصمیم‌هایی که منافع ملی در آن دیده شده است رهبری محکم می‌ایستند و به هیچ عنوان عقب‌نشینی نمی‌کنند نمونه آن قانون مصوب اخیر در بحث بنزین است.

وی ادامه داد: دو بحث در مورد گرانی بنزین مطرح است؛ اول اینکه باید افزایش قیمت پیدا می‌کرد و دیگر اینکه وقتی همه کارشناسان تأیید می‌کنند که این افزایش قیمت منافع ملی دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم پای این تصمیم می‌ایستند و آن را حمایت می‌کنند این نشان می‌دهد که تصمیم در راستای منافع ملی بوده است.

علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ گروهی گفتند می‌خواهیم دوباره انتخابات انجام شود در حالی که رهبری بار‌ها فرمودند اگرکسی به روند انتخابات معترض است طبق قانون پیگیری کند؛ این گروه پیگیری نکردند و دست به اعتراضات خیابانی زدند و فکر کردند که انتخابات باطل می‌شود و دوباره انجام خواهد شد، اما رهبری محکم ایستادند و فرمودند به هیچ وجه انتخابات لغو نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای قانع نشدند و آسیب‌ها و صدماتی متوجه کشور شد، در حال حاضر نیز بحث افزایش قیمت بنزین، یکی دیگر از تصمیمات مطرح است برخی به این تصمیم اعتراض کردند و کشور را به آشوب کشاندند که درست نیست.

امام جمعه کرمان ابراز داشت: در فضای موجود کشور نیاز است که به تبیین درست موضوع گرانی بنزین بپردازیم و ذهن مردم را نسبت به این تصمیم و آن‌چه که به نفع کشور است روشن کنیم هرچند مردم جلوترند و نمونه‌اش هم راهپیمایی‌هایی در برخی شهر‌های کشور انجام شده و در شرف انجام است و در شهر کرمان هم انجام شده و در این راهپیمایی‌ها مردم از این تصمیم حمایت و دفاع می‌کنند در شهر کرمان این راهپیمایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه مردم هم آشوب‌ها را نمی‌پذیرند، افزود: در حوزه آشوب که برخی اموال، مغازه‌ها، آزمایشگاه و اموال عمومی را به آتش می‌کشند این آشوب و شرارت‌ها را نیاز به توضیح عاقلانه وعالمانه دارد و نیاز است کشوری که از بحران عبور کرده است از شرایط سخت کنونی هم عبور کند.

انتهای پیام/س

مردم جلوتر از همه پای نظام ایستادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار