مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان از احداث بزرگترین طرح آبخیزداری کشور با ۸۰ میلیارد ریال اعتباردر چهرآباد زنجان خبر داد.

احداث بزرگترین طرح آبخیزداری کشور در چهرآباد زنجانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان گفت: اجرای این طرح از پائیز سال گذشته کلید خورده که از نظر مالی بزرگترین پروژه آبخیزداری کشور محسوب می‌شود و تا پایان سال ۱۳۹۹ به اتمام خواهد رسید.

آقاجانلو با اعلام اینکه برای اجرای طرح آبخوان داری چهرآباد حدود ۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است افزود: روند احداث بند خاکی چهرآباد با اشتغالزایی ۵۰ نفر به صورت موقت در حال اجرا است.

او احداث یک دستگاه بند خاکی با ارتفاع مفید ۱۱ متر، طول تاج ۳۶۷ متر به صورت همگن با حجم خاک ریزی حدود ۲۴۰ هزار متر مکعب و خشک چینی ۱۵ هزار متر مکعب و عملیات سنگ ملاتی ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب را از جزئیات این طرح عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان کنترل سیلاب‌های رودخانه چهرآباد، کاهش و رفع خسارات وارده به باغات و اراضی، و افزایش جاذبه‌های گردشگری توریستی منطقه درکنار معدن نمک چهره آباد (اولین موزه معدنی کشور) و لایه‌های رنگین منطقه از جمله اهداف این طرح برشمرد و افزود: با به بهره برداری رسیدن این طرح اشتغال ۲۰۰ نفر از ساکنان جامعه محلی تثبیت خواهد شد.
روستای چهرآباد در ۸۰ کیلومتری غرب زنجان با جمعیتی حدود ۴۰۰ نفر در یکی از مناطق نیمه بیابانی استان واقع شده است که با وجود بارندگی‌های نسبتا مناسب ارتفاعات بالادست حوزه آبخیز آن، روان آب‌های سیلابی حوزه علاوه بر تخریب اراضی تاسیسات موجود و تهدید اهالی منطقه از دسترس خارج می‌شود و ساکنین این روستا نیز با مشکل کم آبی و خشکسالی مواجه می‌گردند.
 
 
انتهای پیام/ر

احداث بند خاکی چهرآباد با اشتغالزایی ۵۰ نفر به صورت موقت در حال اجرا است

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.