قاری قرآن از افتتاح فاز نخست تقاطع غیرهمسطح، ولی عصر (عج) در۷ آبان ماه واتمام نهایی و کامل تقاطع تا پایان سال جاری خبر داد .

افتتاح فاز نخست تقاطع غیرهمسطح، ولی عصر (عج) قم تا ۷ آبان ماهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،علیرضا قاری قرآن معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اعلام افتتاح فاز نخست تقاطع غیرهمسطح ولی‌عصر" تا آخر هفته جاری گفت: این پل به علت موقعیت استراتژیک آن در منطقه ۵ از اهمیت زیادی برخوردار است.

قاری قرآن از اتمام نهایی و کامل تقاطع غیرهمسطح حضرت، ولی عصر (عج) تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده خبر داد و افزود:‌ای تقاطع با دارا بودن دو نقشه ویژه رینگ سوم ترافیکی را به رینگ دوم ترافیک شهر متصل کرده و ترافیک مسیر جمکران را نیز به سمت خیابان بقیه‌الله هدایت می‌کند.

قاری قرآن عملیات اجرای تقاطع غیر همسطح را از ارتفاع منفی ۱۴ متر ذکر کرد و گفت: اجرای عملیات از ارتفاع منفی ۱۴ متر تا سطح میدان به علت ساخت ایستگاه مترو و تا ارتفاع بیش از ۳۲ متر ارتفاع دو پل غیر همسطح یکی از چالش‌های مهم عملیات احداث تقاطع بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: فاز نخست این پروژه در مدت یک سال و نیم و با بهره‌گیری از متخصصان داخلی و مصالح تولید داخلی طراحی و اجراشده که با توجه به وجود ایستگاه مترو در زیر دهانه اصلی پل یکی از پروژه‌های موفق و شاخص شهرداری به شمار می‌آید.

قاری قرآن ارتفاع قالب‌بندی انجام‌شده در دهانه پل را نیز از دیگر ویژگی‌های آن عنوان و بیان کرد: این پروژه از معدود پروژه‌هایی بوده که در این ابعاد در کشور اجراشده و هم‌زمانی آن با اجرای ایستگاه مترو جزء ویژگی‌های شاخص این پروژه بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: با اتمام این پل علاوه بر ساماندهی ترافیک این منطقه با توجه به تردد بالای زائران در سه‌شنبه‌شب و آخر هفته‌ها، به علت معماری خاص آن تأثیر بسزایی در سیما و منظر شهری در این منطقه خواهد داشت.

او هزینه نهایی احداث این تقاطع را عددی در حدود ۵۰ میلیارد تومان ارزیابی و یادآورشد: اعتبار اولیه این قرارداد ۳۰ میلیارد تومان بوده که رقم نهایی آن در پایان پروژه محاسبه‌شده و در حدود ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تردد پل اصلی را در هر مسیر سه لاین اعلام و ابراز کرد: در پل اتصال‌دهنده بلوار شهید کبیری به کمربندی امام علی (ع) در هر مسیر رفت‌وبرگشت سه لاین در نظر گرفته‌شده است و پل به سمت بلوار میدان بقیه‌الله یک‌طرفه برنامه‌ریزی‌شده که تا پایان سال تقاطع به‌صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ح

فاز نخست تقاطع غیرهمسطح، ولی عصر (عج) قم ۷ آبان افتتاح می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
یعنی چی ؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار