مدیر عامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از مهلت ۳ ساله برای بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کشاورزی ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیر عامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق قانون حمایت دولت از تولیدات کشاورزی، به کشاورزان برای پرداخت هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بدهی ۳ سال دیگر مهلت داده می‌شود که در صورت پرداخت اصل بدهی به بانک تمام سود‌ها و جرایم دیرکرد بخشوده خواهد شد.

فرح بخش افزود: برابر بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه ۵۷۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات کشاورزی درسال‌های زراعی ۹۶ و ۹۷ اختصاص یافت.

او همچنین از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای جبران خسارات ناشی از سیل فروردین ماه امسال خبر داد و اضافه کرد: دولت با تخصیص این اعتبارات به کشاورزان علاوه بر استمهال زمان پرداخت بدهی جرایم، سود‌های بانکی را نیز مشمول بخشودگی قرار داده است.

مدیر عامل بانک کشاورزی استان همچنین از دستور العمل جدید دولت برای بخشودگی جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: برابر بند لام تبصره ۱۶ تمامی جرایم مربوط به این تسهیلات در دوسال اخیر در صورت پرداخت اصل بدهی به بانک بخشوده می‌شود.

فرح بخش همچنین از تخصیص ۲۲۸ میلیارد تومان غرامت برای پرداخت به کشاورزان از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: از مجموع این اعتبار ۶۳ میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی در ردیف پرداخت است.

او ادامه داد: امسال ۸ هزار و ۶۰۰ فقره بیمه نامه صادر شده است که ۱۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

 انتهای پیام/غ

بخشودگی جرائم بانکی کشاورزان

برچسب ها: سیل ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.